13 نکته مهم خرید طلا و جواهر که بهتر است بدانید | سایت زر

13 نکته مهم خرید طلا و جواهر که بهتر است بدانید | سایت زر
در این مقاله نکات مهم خرید طلا و جواهر برای شما بازگو شده است و در پایان شما متوجه می شوید برای سرمایه گذاری بهتر است چگونه خرید بهتری داشته باشید. سایت زر به عنوان سایتی معتبر در زمینه طلا و جواهر آماده ارائه خدمات به شما می باشد

نکات مهم در خرید طلا چیست؟ هنگام خرید طلا به چه نکاتی باید توجه کرد؟ یادم هست در دوران کودکی بیشترین چیزی که مادرم به من گوشزد می‌کرد خرید طلا بود همیشه می‌گفت تنها چیزی که در آن ضرری برات وجود ندارد همین خرید طلاست.

یک سری نکات کلی هم به من می‌گفت که کدوم مغازه برم و آیا طلای دست اول بخرم یا طلای دست دوم؟ موقع نوشتن این مقاله سایت طلا و جواهر زر، غرق در دنیای کودکی شدم زمانی که چادر مادرم رو می گرفتم و با وی مغازه طلافروشی می‌رفتیم و با پس‌اندازی که کم‌کم از خرج خانه به دست آورده بود مقداری طلا می‌خرید.

خرید طلا در بازار طلا - سایت زر

حالا خودم به سنی رسیدم که به فلز طلا به‌عنوان پس‌اندازی برد، برد نگاه می‌کنم و در این مقاله سعی می‌کنم یک سری از نکات مهم در خرید طلا را که بیشتر علمی هستند گوشزد کنم و آنها را با شما سهیم بشوم. پس با من همراه باشید. در ضمن اگر نکته‌ای هم به ذهن شما رسید آن را با من در میان بگذارید.

خرید طلا به‌عنوان پشتوانه و سرمایه در زندگی

جالب است بدانید که مهم نیست با چه هدفی به سمت خرید طلا و جواهرات می‌روید، درهرصورت خرید طلا و جواهر یک تجربه لذت‌بخش برای شما خواهد بود. باید گفت طلا یک فلز گران‌بها است که با گذشت زمان ارزش خود را حفظ می‌کند، اما خرید آن بسیار هزینه بر است و یک سرمایه‌گذاری در طول زندگی شخص محسوب می‌شود. به همین جهت بایستی در خرید آن نهایت دقت و حوصله را به کار ببرید تا در طول زندگی از آن لذت ببرید و در صورت نیاز با کمترین ضرر آن را بفروش برسانید.

خرید طلا و جواهر - نکات مهم - سایت زر

خرید طلا و جواهر همیشه برای ما یک از راه‌های سرمایه‌گذاری و تبدیل پول به شی باارزش بوده است. به دلیل نوسانات در بازار طلا، افراد بسیاری پول‌های خود را به طلا و عمدتا سکه تبدیل کردند. خرید سکه معمولا راه مطمئن‌تری برای سرمایه گذاری است، اما برخی، به‌خصوص خانم‌ها ترجیح می‌دهند اکسسوری و زیورآلات خریداری کنند. هنگام خرید و یا سرمایه‌گذاری به نکات خرید طلا باید توجه کنید.

اگر قصد دارید برای خرید طلا و جواهر عازم بازار بشوید باید بدانید که خرید طلا باید با دانستن یک سری اطلاعات صورت بگیرد و دانستن نکات مهم در خرید طلا به شما کمک خواهد کرد تا خرید بهتری انجام بدهید و سود لذت بخشی داشته باشید. در ادامه ما به شما اطلاعات کلیدی برای خرید طلا و جواهر را می‌گوییم تا خرید خوبی را تجربه کنید.

در این مقاله سعی کردیم نکات مهم در خرید طلا را برای شما کنار هم گردآوری کنیم تا خرید موفق و خوبی را تجربه کنید:

اولین نکته خرید طلا: شناخت عیار طلا

اولین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است که بدانید عیار طلا چیست و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می‌گذارد. بیایید با درک منظورمان از طلای خالص شروع کنیم. طلای خالص ۱۰۰% طلا است و با هیچ عنصر دیگری مخلوط نشده است. طلای خالص معمولاً به‌عنوان طلای ۲۴ عیار (یا طلای ۲۴ عیار) نیز شناخته می‌شود. طلای خالص زیبا و کمیاب است. همچنین نسبتاً نرم است. برای ساخت جواهرات سخت و بادوام باید طلا را با فلزات دیگری مانند نقره و مس مخلوط کنیم.

عیار طلا - طلا سفید و طلا زرد - سایت زر

عیار بالاتر به معنای درصد بیشتر طلا است. عیار طلا واحدی است که ما برای اندازه‌گیری مقدار طلا در یک حلقه یا یک قطعه جواهر نسبت به سایر فلزات موجود استفاده می‌کنیم. عیار بالاتر به معنای طلای بیشتر در جواهرات شماست. طلای خام دارای عیار ۲۴ است که برای زیورآلات مناسب نیست. اگر طلا دارای عیار ۱۰ باشد این بدان معناست که اگر طلا به ۲۴ قسمت تقسیم شود ۱۰ قسمت آن طلا است و ۱۴ قسمت آن فلزهای دیگر.

طلای ۱۸ عیار دارای ۷۵ درصد طلا است، درحالی‌که طلای ۹ عیار حاوی نصف این مقدار است. باید بدانید که طلای ۲۴ عیار طلای خام و با ارزشی‌ترین نوع طلا است. در اصل طلا، در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انواع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می‌شود و در اصطلاح عیار می‌شوند.

طلا و جواهرات در ایران با استفاده از طلای ۱۸ عیار تهیه می‌شوند؛ بنابراین توضیحات مشخص می‌شود که هرچه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم‌تر و گران‌تر می‌شود.

برای اینکه اطلاعات کافی در مورد عیار طلا داشته باشید می‌توانید مقاله زیر از سایت طلا و جواهر زر را نیز مطالعه کنید:

دومین نکته خرید طلا: اعداد حک شده بر روی طلا

دومین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است که قبل از خرید طلا و جواهر با نشانه‌های عیار که روی طلا هک شده است آشنا شوید. غالباً روی زیورآلات طلا نشانه‌هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است حک می‌شود. این نشانه معمولاً روی قسمتی از طلا هک می‌شود که جلوی چشم نباشد. همان‌طور که گفته شد در ایران چون طلا ۱۸ عیار می‌باشد، شما باید دنبال عبارت  ۱۸ k   روی جواهر خود باشید. k درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است.

اعداد حک شده بر روی طلا - سایت زر

سومین نکته خرید طلا: توجه به وزن طلا

سومین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است که به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت توجه کنید. معمولاً طلا بر اساس گرم طلا خرید و فروش می‌شود و می‌توان گفت هرچه وزن یکی از مصنوعات طلا بیشتر باشد طبیعتاً از قیمت بالاتری نیز برخوردار می‌شود.

توجه داشته باشید برای استفاده روزمره باید طلای ضخیم‌تری و سنگین‌تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

وزن طلای 18 عیار - ترازو دیجیتالی - سایت زر

چهارمین نکته خرید طلا: رنگ طلا

چهارمین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است قبل از خرید طلای خود به رنگ طلایی که می‌خواهید خریداری کنید فکر کنید. مرسوم‌ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی یا طلای زرد ۱۸ عیار است. اما در بازار، جواهرات با پایه‌ی طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. اما می‌توانید طلاهایی به رنگ قهوه‌ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیک‌های خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگ‌ها درآمده‌اند.

عکس و قیمت و خرید حلقه ازدواج طلا و جواهر نگین برلیان - سایت زر

برای اینکه اطلاعات کافی در مورد رنگ طلا داشته باشید می‌توانید مقاله زیر از سایت طلا و جواهر زر را نیز مطالعه کنید:

پنجمین نکته خرید طلا: عجله در خرید ممنوع

پنجمین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است که برای خرید یک قطعه طلا به‌هیچ‌وجه عجله نکنید و از چند گالری طلا و جواهر دیدن کرده تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید. برای خرید جواهرات مغازه‌های طلافروشی مرسوم هستند، اما امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا و جواهرات را راحت کرده است.

اگر قصد دارید مجموعه جواهرات خود را ارتقا دهید یا اگر می‌خواهید کسی را با زیور‌آلات الماس غافلگیر کنید، اینترنت به شما یک پلت فرم خرید راحت، ارزان‌تر و هیجان انگیزتر از جواهرات فروشی‌های سنتی ارائه می‌دهد. ​با طیف گسترده‌ای از جواهرات، همیشه می‌توانید چیزی را پیدا کنید که با لباس خود مطابقت داشته باشد. با این حال، خرید آنلاین جواهرات می‌تواند با خطراتی از جمله تقلب، جواهرات بی‌کیفیت و کندی ارسال در میان مشکلات دیگر همراه باشد.

ششمین نکته خرید طلا: نحوه فروش طلا

ششمین نکته از سری نکات مهم در خرید طلا این است که از طلا فروش حتماً درباره‌ی شرایط بازگرداندن طلا سؤال کرده و فاکتور طلا را درخواست کنید. در صورتی که تمایل به خرید طلا و جواهر داشتید حتماً از فروشنده بخواهید شناسنامه سنگ را نیز در اختیار شما قرار دهد.

شرایط بازگرداندن طلا برای شما به‌عنوان مشتری بسیار مهم است، اینکه هنگام فروش جواهر چقدر ضرر یا سود می‌کنید. به‌علاوه شناسنامه‌ی جواهر به شما این اطمینان را می‌دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده‌اید.

برای اینکه اطلاعات کافی در مورد فروختن طلا داشته باشید می‌توانید مقاله زیر از سایت طلا و جواهر زر را نیز مطالعه کنید:

هفتمین نکته خرید طلا: طلا و جواهرات را خوب بشناسید

هر نوع جواهراتی که می‌خواهید به صورت آنلاین بخرید، باید تحقیقاتی را انجام دهید تا تشخیص دهید که چگونه ارزش‌گذاری شده است. نکته خرید طلا و الماس توجه به قیراط، شفافیت، رنگ و نوع برش الماس است. اگر می‌خواهید بهترین انگشتر الماس را برای عزیزتان تهیه کنید، به ظاهر کلی انگشتر توجه کنید و خوب است که با‌کیفیت الماس‌ها آشنا باشید. برای آشنایی با الماس و کیفیت‌های آن به مقالات معرفی الماس در سایت گالری زر مراجعه کنید. وقتی بفهمید که هر یک از این عوامل چگونه کیفیت، ظاهر و قیمت کلی یک الماس را تعیین می‌کند، خرید بهترین جواهرات برای شما آسان‌تر می‌شود.

خرید طلا یا سکه - سایت زر

هشتمین نکته خرید طلا: نیاز خود هنگام خرید طلا و جواهرات تعیین کنید

آخرین کاری که باید انجام دهید این است که بدون داشتن ایده‌ای از جواهرات مورد نیاز خود به بازار آنلاین نزدیک شوید. گزینه‌های موجود در آنجا متنوع هستند و به راحتی می‌توان در طول مسیر گیج شد. یکی از نکات خرید طلا به‌صورت آنلاین و حتی حضوری این است که قبل از ورود به فروشگاه‌ها، کالای مورد نیاز خود را بررسی کنید و به عواملی مانند اندازه، سبک، طرح، رنگ و تنظیمات آن توجه کنید. این کار خرید شما را آسان‌تر می‌کند و شما را از خرید هیجانی و غیرمنطقی نجات می‌دهد.

نهمین نکته خرید طلا:از یک جواهر فروش معتبر خرید کنید

بسیاری از افراد فروشگاهی را برای کلاهبرداری از خریداران آنلاین جواهرات راه اندازی کرده‌اند. برای جلوگیری از دام آنها، باید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خرید کنید. نظرات و توصیفات را بخوانید، درخواست معرفی و توصیه کنید و پیشینه جواهرساز خود را به طور کامل بررسی کنید. این نکته خرید طلا به‌صورت آنلاین را هرگز فراموش نکنید.

طلا فروشی و سایت معتبر طلا و جواهر - سایت زر

دهمین نکته خرید طلا: از یک جواهرفروشی محلی دیدن کنید

در حالی که خرید آنلاین مزایای متعددی نسبت به فروشگاه‌های سنتی دارد، توصیه می‌شود قبل از سفارش آنلاین جواهرات، تصوری از جواهرات واقعی داشته باشید. از یک جواهرفروشی محلی  در منطقه خود دیدن کنید و طلا و جواهرات را در آنجا ببینید. این کار به شما ایده می‌دهد که چه چیزی را باید آنلاین سفارش دهید. همچنین می‌توانید قبل از خرید آنلاین، نکات خرید طلای ارزشمندی از جواهرساز به‌‌صورت حضوری دریافت کنید.

یازدهمین نکته خرید طلا: از جواهرسازی‌های خاص و تخصصی خرید کنید

یکی از بزرگترین نکات خرید طلا به شکل آنلاین که خریداران هنگام خرید به آن توجه نمی‌کنند، یافتن قطعه‌ای است که مناسب استایل آن‌ها باشد. در نهایت، افراد بسیاری انتظارات خود را پایین می‌آورند و یا سازش می‌کنند و این منجر به سطح رضایت ضعیف از خرید خود می‌شود. با این حال، شما می‌توانید با سفارشی کردن طلا و جواهرات مورد علاقه خود بر این چالش غلبه کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک حلقه الماس داشته باشید، سنگ را بخرید و از جواهرساز بخواهید که محصولی سفارشی و مختص به خودتان بسازد. به این ترتیب بهترین تجربه خرید جواهرات آنلاین را خواهید داشت.

دوازدهمین نکته خرید طلا: راههای ضمانت مرجوعی طلا و جواهر را با دقت بخوانید

خرید طلا و  جواهرات یک سرمایه گذاری بزرگ است و شما می‌خواهید کالایی ارزشمند را به‌دست آورید. به این ترتیب، در صورتی که کالایی که خریداری می‌کنید مطابق با استانداردهای شما نباشد، مطمئن شوید که امکان مرجوع کردن و یا تعویض در وب‌سایت فروشگاه طلا و جواهر برای شما وجود داشته باشد. برخی از جواهر فروشان مرجوع خرید را برای خریداران گران و پیچیده می‌کنند و قبل از اینکه پولی را که به سختی به دست آورده‌اید برای خرید بپردازی، این  توضیحات را از فروشنده دریافت کنید.

شناسنامه طلا و جواهر - سایت زر - GIA

سیزدهمین نکته خرید طلا: مقایسه کنید

هرگز برای خرید آنلاین طلا و جواهرات عجله نکنید. همیشه این نکته را برای خرید طلا در نظر داشته باشید که شما می‌توانید از محصولات بی‌شماری که در سایت‌های فروشگاهی طلا و جواهر وجود دارد دیدن کنید، مقایسه کنید و با جدید‌ترین محصولات آشنا شوید. قیمت‌ها را در وب‌سایت‌های مختلف مقایسه کنید. هنگامی که طرح خاصی برای اکسسوری مورد نظر خود در ذهن داشتید، می‌توانید با فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کنید و از تیم پشتیبانی برای خرید و سفارش خود کمک بگیرید.

حرف آخر

در این مقاله سعی کریدم نکات خرید طلا به‌صورت آنلاین را برای شما بیان کنیم. جواهرات در مورد بیان، الهام و ارتباط است - نه قیمت‌های بالا و شیوه‌های فروش مبهمخرید طلا و جواهر به صورت آنلاین لازم نیست سخت باشد. شما فقط باید بودجه تعیین کنید، آنچه را که نیاز دارید شناسایی کنید، تحقیق کنید و یک جواهرساز معتبر پیدا کنید. و تا آنجا که می‌توانید در مورد نوع خاصی از جواهرات مورد نظر خود تحقیق کنید و نظرات و توصیفات را بخوانید تا بهترین جواهرسازی را شناسایی کنید.

دفعه بعد که به خرید جواهرات فکر می‌کنید، مطمئن شوید که با برندی همراه می‌شوید که تمام جنبه‌ها را بررسی می‌کند و به شما خدماتی را که شایسته آن هستید ارائه می‌دهد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۴:۴۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد