افزايش ارزش دلار؛ كاهش قيمت طلا

افزايش ارزش دلار؛ كاهش قيمت طلا
قيمت جهاني طلا با توجه به بهبود نسبي شرايط اقتصادي آمريكا و افزايش ارزش دلار، به يك هزار و 358 دلار در هر اونس رسيد. اين پنجمين روز متوالي در سال جاري است كه قيمت طلا كاهش مي‌يابد.
قيمت جهاني طلا با توجه به بهبود نسبي شرايط اقتصادي آمريكا و افزايش ارزش دلار، به يك هزار و 358 دلار در هر اونس رسيد. اين پنجمين روز متوالي در سال جاري است كه قيمت طلا كاهش مي‌يابد. كاهش متوالي قيمت طلا براي پنج‌روز از اوت 2009 تا كنون بي‌سابقه است. بر اساس اين گزارش قيمت هر اونس طلا براي تحويل فوري با 0.4 درصد كاهش به كمتر از 1365.85 دلار رسيد. قيمت طلا از ابتداي سال جديد ميلادي بالغ بر 55 دلار در هر اونس كاهش داشته است. به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ قيمت طلا سال گذشته با رشد 30 درصدي روبه‌رو شده بود. قيمت هر اونس طلا در بازار نيويورك براي تحويل در ماه فوريه نيز با 0.4 درصد كاهش به 1366.70 دلار رسيد.
ارزش دلار آمريكا در برابر شش ارز معتبر بين‌المللي براي ششمين روز متوالي افزايش يافته است. با اين وجود موسسه مالي گلد من ساش در تازه ترين گزارش خود پيش بيني كرد قيمت جهاني طلا تا پايان سال 2011 به بيش از 1600 دلار خواهد رسيد.
همچنين به دنبال گزارش وزارت كار آمريكا مبني بر افزايش اشتغال در ماه دسامبر در آمريكا، ارزش يورو در برابر دلار به پايين ترين حد خود در چهار ماه اخير رسيد.
به گزارش رويترز افزايش اشتغال در بخش خصوصي آمريكا طي ماه دسامبر موجب كاهش 0.1 درصدي نرخ بيكاري اين كشور شده است. نرخ بيكاري آمريكا از 9.8 درصد در ماه نوامبر به 9.7 درصد در دسامبر رسيده است. به اعتقاد كارشناسان اقتصادي اگر شرايط رشد و رونق اقتصادي آمريكا در سال 2011 بهبود يابد، ارزش دلار در ماه‌هاي آينده نيز با افزايش نسبي روبه‌رو خواهدشد. بن برنانكي رئيس فدرال رزرو آمريكا نيز تاكيد كرد فدرال رزرو تا ماه ژوئن به سياست خريد اوراق قرضه ادامه خواهد داد. فدرال رزرو همچنين قصد دارد 600 ميليارد دلار نقدينگي بيشتر به اقتصاد آمريكا تا اواسط سال 2011 تزريق نمايد. شاخص دلار در برابر سبد ارزهاي بين‌المللي امروز جمعه به 80.95 واحد رسيد. ارزش برابري يورو در برابر دلار نيز به 1.295 دلار رسيد. ادامه بحران مالي در منطقه يورو نيز تاثير زيادي در كاهش ارزش يورو و افزايش ارزش دلار داشته است. يونان و ايرلند همچنان با بحران مالي روبه‌رو هستند و شرايط اسپانيا و پرتغال نيز هر روز بدتر مي‌شود.
در بازارهاي آسيا نيز شاخص نيكي 225 توكيو 0.1 درصد افزايش يافت تا در هفته اخير با رشد سه درصدي روبه‌رو شده باشد. شاخص ام اس سي‌اي آسيا نيز امروز با افت 0.5 درصدي روبه‌رو شد تا در هفته نخست 2011 با كاهش 0.2 درصدي روبه‌رو شده باشد.
اما بازار داخلي طلا در روزهاي تعطيل هفته، تغيير قيمت زيادي را تجربه نكرد. قيمت هر سكه بهار آزادي طرح قديم بدون تغيير، 398 هزار تومان معامله شد. هر سكه بهار آزادي طرح جديد نيز با كاهش قيمت هزار توماني به 360 هزار تومان رسيد. قيمت هر نيم سكه بهار آزادي نيز هزار تومان كاهش يافت تا در قيمت 180 هزار تومان معامله شود. ربع سكه نيز كاهش 500 توماني را تجربه كرد و به قيمت 90 هزار و 500 تومان رسيد. در بازار غيررسمي ارز نيز دلار با افزايش دو توماني به يك هزار و 82 تومان و يورو با كاهش چهار توماني به يك هزار و 423 دلار رسيد. 
منبع خبر: تهران امروز
  ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۷:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد