شرکت پوشاک گروه بنتون

شرکت پوشاک گروه بنتون
در روز 13 مه سال 1935، لوچيانو بنتون در ترويزو در ونتو ايتاليا متولد شد. لوچيانو پس از مرگ پدرش مدرسه را ترک کرد و در سن 15 سالگي شغلي در يک فروشگاه لباس يافت تا زندگي خواهر و دو برادر کوچک‌تر خود را تامين کند، ولي بازار منسوجات در آن زمان در حالت کسادي بود.
در روز 13 مه سال 1935، لوچيانو بنتون در ترويزو در ونتو ايتاليا متولد شد. لوچيانو پس از مرگ پدرش مدرسه را ترک کرد و در سن 15 سالگي شغلي در يک فروشگاه لباس يافت تا زندگي خواهر و دو برادر کوچک‌تر خود را تامين کند، ولي بازار منسوجات در آن زمان در حالت کسادي بود.
او به همراه خواهر و دو برادر کوچک‌ترش يعني جيولانا، گيلبرتو و کارلو، بدون هيچ گونه تحقيقات بازاريابي، شرکت پوشاک گروه بنتون را در سال 1965 تاسيس کردند. اعضاي خانواده ايتاليايي بنتون همگي در ترويزو متولد شده بودند. لوچيانو از زمان آغاز به کار گروه بنتون، رياست اين شرکت را بر عهده گرفت. او عضو هيات‌مديره شرکت سرمايه‌گذاري اديزون نيز بود.
آنها از طريق شرکت مالي سرمايه‌گذاري در سهام اديزون (Edizione)، چندين شرکت و تجارت را تاسيس کردند که شامل 37 درصد از شرکت اتواستريد (Autostrade S.p.A)، گرداننده تقريبا دو سوم بزرگراه‌هاي ايتاليا و وسيع ترين شبکه بزرگراه در اروپا؛ 67 درصد از شرکت اتوگريل، يک مجموعه رستوران زنجيره‌اي جاده‌اي و سرمايه‌گذاري در صنعت هتلداري بود.
تا سال 1975 فروش کمپاني بنتون تنها به بازار ايتاليا محدود مي‌شد. لوچيانو مي‌گفت: «بهترين ايده‌ها با پياده‌سازي غلط از بين مي‌روند. اگر نتوانيم مردم را راضي کنيم، فايده‌اي ندارد که اشتياق آنها را براي محصولات خود بيدار کنيم.»
در دهه 1980 تعداد فروشگاه‌هاي اين کمپاني در آمريکا کاهش يافت، اما در بازار جهاني توسعه و رشد يافت. بنتون تعداد فروشگاه‌هاي خود را در خاوردور افزايش داد و تنها 50 فروشگاه در چين راه‌اندازي کرد. در سال 1996 بنتون در بيش از 100 کشور دنيا، با 7000 مرکز فروش براي مارک‌هاي اصلي خود يعني سيسلي (Sisley)، رنگ‌هاي متحد بنتون(United Colors of Benetton) حضور داشت. شبکه فروش شامل 800 کارمند بود که مسوول فروشگاه‌هاي مستقل شرکت در نقاط مختلف دنيا بودند.
براي توسعه و تقويت مداوم شرکت، تبليغات، نقش کليدي در تاريخ بنتون داشت. با گذشت زمان، بنتون يک تصوير نمادي و ثابت از خود خلق کرد. ايده‌هايي که خانواده بنتون از آنها به عنوان فلسفه اين شرکت تعبير مي‌کنند و براي تمام کشورهاي دنيا موثر بوده است، شامل مواردي همچون خلق يک تصوير ماندني و ثابت جهاني، نمايش انواع بي نهايت متنوع از رنگ‌ها برای موفقيت محصول و نهايتا قابل دسترس نشان دادن آنچه که توسط بنتون عرضه مي‌شود، خصوصا براي افراد جوان بود.
چند دهه پس از اين دوران، خانواده بنتون مالک يک امپراتوري شدند که شامل 15 کارخانه و شش هزار بخش فروش بود و سالانه بيليون‌ها دلار درآمد داشت.
اين خانواده همچنين مالکيت يک تيم مسابقه اتومبيلراني فرمول يک با همين نام و باشگاه بسکتبال و راگبي را از آن خود کردند که بر شهرت آنها بيش از پيش افزود.
کمپاني بنتون علاوه بر شعبه‌هاي پوشاک، در زمينه‌هاي ديگري هم سرمايه‌گذاري کرد که شامل راکت‌هاي تنيس، چکمه‌هاي اسکي، اسکي‌هاي کستل و کفش‌هاي‌هاکي بود. ساير محصولات اين شرکت شامل ساعت، لوازم آرايشي، لوازم‌التحرير، پارچه‌هاي کتان، عينک، کتاب و همچنين يک خط توليد پيجر با همکاري موتورولا بود.
بنتون به طور مستقل يا با همکاري با ساير گروه‌ها و سازمان‌ها، در بسياري از اقدامات براي کمک به حل مشکلات اجتماعي پيشگام بود. به عنوان مثال مي‌توان از تبليغي در سال 1995 براي کمک به ايجاد آگاهي از ايدز در هند و حمايت از موسسه War Child، يک موسسه خيريه که به کودکان مناطق جنگ زده سراسر دنيا کمک مي‌کرد، نام برد.
لوچيانو از سال 1992 تا 1994 سناتور جمهوري ايتاليا بود. او از همسر خود ماريا ترزا ماستري، صاحب چهار فرزند به نام‌هاي مورو، الکساندرا، روسلا و راکو شد. الکساندرا که در مارس 1964 متولد شده بود، مدرک مهندسي علوم را از دانشگاه بوستون و از دانشگاه هاروارد مدرك MBA دريافت كرد. او در سال 1993 يک بانک بازرگاني تاسيس کرد و در حال حاضر رييس اين شرکت است. او در سال 2004، با مسووليت ويژه براي نظارت بر توسعه شرکت در بازارهاي شرق و خاور دور و توجه خاص به هند و چين، به عنوان نايب رييس شرکت گروه بنتون منصوب شد. الکساندر، فرانک، سابرينا و کريستين بنتون، به عنوان اعضاي کميته مديريت شرکت اديزون، منصوب شده‌اند و نسل جديد بنتون در آينده خواهند بود. ثروت و دارايي خانواده بنتون از مرز تريليون دلار مي‌گذرد و آنها در رديف ثروتمندان بزرگ جهان قرار دارند. جيولانا بنتون در حال حاضر عضو هيات‌مديره کمپاني گروه بنتون و اديزون است. او مسوول برنامه‌ريزي و رسيدگي به مجموعه لباس‌هاي کشباف بنتون و هماهنگ کردن محصولات توليدي مختلف اين شرکت است. گيلبرتو بنتون رييس شرکت اديزون است و به تمام سرمايه‌گذاري‌هاي مالي و مستغلات نظارت مي‌کند. او همچنين رييس اتوگريل و معاون گروه بنتون است. کارلو بنتون نيز قائم‌مقام رييس شرکت گروه بنتون و همچنين اديزون است. او مسوول توليد و برقراري ارتباط بين شعبه مرکزي بنتون با واحدهاي جهاني خود است.
سهام اين شرکت در پنج قاره دنيا و از طريق بيش از 50 شرکت وابسته و 3000 کارمند مستقيم توسعه يافته است. بنتون روزانه حدود 200 هزار نمونه پوشاک و در سال تقريبا 110 ميليون لباس توليد مي‌کند.
محصولات شرکت بنتون، پيشرفت و رشد بين‌المللي داشته است و کالاهاي صادراتي آن از 2 درصد در سال 1975، به 90 درصد در حال حاضر رسيده است. لوچيانو در سال‌هاي اخير درگيري و گرفتاري‌هاي روزانه خود را کاهش داده است و با تاسيس شش هزارمين نمايندگي بنتون، با دارا بودن بيش از 9500 کارمند در 120 کشور جهان، سالانه درآمدي بالغ بر دو ميليارد يورو را تنها از اين شرکت نصيب خانواده بنتون مي‌کند.
کوشان غلامی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۶:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد