حضور فعال خانواده ثروتمند هندی در 25 کشور دنیا

حضور فعال خانواده ثروتمند هندی در 25 کشور دنیا
کومار بیرلا، صنعتگر هندی و ريیس گروه آدیتاي بیرلا با ثروت 9/7 میلیارد دلار، میلیاردر هشتاد و ششم جهان در سال 2010 است.
کومار بیرلا، صنعتگر هندی و ريیس گروه آدیتاي بیرلا با ثروت 9/7 میلیارد دلار، میلیاردر هشتاد و ششم جهان در سال 2010 است.
این گروه متشکل از چندین شرکت است که در هند و دیگر کشورها چون کانادا فعالیت می‌کنند. گروه آدیتای بیرلا شامل شرکت‌هایی از جمله گراسیم (در زمینه سیمان، فیبر، لوله،‌ مواد شیمیایی و نساجی)، هیندالکو ( در زمینه آلومینیوم و مس)، سیمان اولتراتک ( در زمینه سیمان)، آدیتای بیرلا نوو (در زمینه عایق، کربن و نساجی)، آیدیا سلولار( خدمات تلفن همراه)، خرده فروشی آدیتای بیرلا ( در زمینه فروش میوه، سبزی، خوار بار، غذاهای منجمد، کیک، لوازم خانه و دارو) در هند و شرکت آدیتای بیرلا میناکز در کانادا می‌شود. این گروه از طریق ادغام با شرکت‌های دیگر شرکت بیرلا سان لایف (در زمینه خدمات مالی) و بیرلا NKG (در زمینه عایق) را نیز اداره می‌کند.
گروه آدیتای بیرلا سومین شرکت بزرگ هندوستان است. این شرکت در 25 کشور جهان چون تایلند، امارات، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین، مصر، کانادا، چین، کره، آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشور‌های اروپایی حضور فعالی دارد.
کومار مانگالام بیرلا در 14 ژوئن سال 1967 در منطقه ماروار در ایالت راجستان کنونی هند متولد شد. خانواده او از آغاز در کار تجارت و کسب و کار بودند و کومار مانگالام نیز این شرکت را از خانواده خود به ارث برده است. اصل گروه آدیتای بیرلا به شرکت بازمی‌گردد که زمانی توسط قانشیام داس بیرلا (1894-1983)، صنعتگر بسیار مشهور هندی اداره می‌شد. پدر بزرگ قانشیام، شیو نارایانا بیرلا در اواخر دهه 1850 یک کسب و کار معامله کتان در بمبئی راه انداخت. قانشیام این کسب و کار را به ارث برد و آن را به حوزه‌های متنوع‌تری گسترش داد.
کومار مانگالام بیرلا ابتدا به دانشگاه بمبئی رفته و با مدرک کارشناسی حسابداری فارغ‌التحصیل شد و سپس به انگلستان رفت و از مدرسه کسب و کار لندن مدرک MBA دریافت کرد. او در این دانشگاه دانشجویی ممتاز بود. وی در سال 1995 و تنها در سن 28 سالگی، پس از مرگ ناگهانی پدرش، آدیتای بیرلا که صنعتگر برجسته‌ای بود، ريیس شرکت شد. نام شرکت نیز پس از مرگ آدیتای بیرلا به احترام او به نام آدیتای بیرلا تغییر کرد. زمانی که کومار بیرلا در این سن کم ريیس شرکت شد، بسیاری شک داشتند که او توانایی اداره چنین کسب و کار بزرگی در زمینه‌های مختلف ویسکوز، نساجی، سیمان، آلومینیوم، کودهای شیمیایی و غیره را داشته باشد؛ اما کومار توانست به خوبی نشان دهد که این بدبینان در اشتباه هستند. او تغییرات رادیکال و ناگهانی‌ای در شرکت انجام داده، استراتژی‌های کسب و کار را تغییر داد، کل گروه را حرفه‌ای کرده و سیستم‌های درون‌سازمانی را با سیستم‌های جدید جایگزین کرد. کومار مانگالام با ورود به حوزه محصولات مصرفی حوزه فعالیت گروه خود را گسترش داد. گروه آدیتای بیرلا تحت رهبری کومار مانگالام در کنار تحکیم جایگاه خود در کسب و کار به بخش‌های در حال رشد و پر رقابت مثل تلفن‌های سلولار، مدیریت سرمایه، نرم‌افزار و بیمه نیز وارد شده است. ارزش این شرکت در حال حاضر در حدود 29 میلیارد دلار است و بیش از 130 هزار کارمند از 40 ملیت مختلف براي آن كار مي‌كند.
کومار بیرلا تاکنون در پست‌ها و مسوولیت‌های کلیدی‌ای در هیات‌های مختلف حرفه‌ای و قانون‌گذاری، شامل ریاست کمیته هیات مشورتی، عضویت شورای مشورتی نخست‌وزیر هند در صنعت و تجارت، ریاست هیات تجارت هند و عضویت هیات مرکزی مدیریت بانک ریزرو هند فعالیت کرده است.
کومار بیرلا همچنین جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده که از جمله آنها رهبر کسب و کار سال 2003 از سوی نشریه تایمز اقتصادی، مرد سال کسب و کار در سال 2003 از سوی بیزینس ایندیا هستند. او در سال 2005 و 2006 نیز موفق به دریافت جایزه کارآفرین جهان ارنست اند یانگ (در مونت کارلو) از هندوستان شد.
خانواده بیرلا از طریق گروه آدیتای بیرلا در فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی مشارکت دارد. این گروه 42 مدرسه برای بیش از 45 هزار کودک در هند را اداره و به 18 بیمارستان در هند کمک‌های مالی می‌کند.
کومار بیرلا ازدواج کرده و سه فرزند دارد و در حال حاضر ساکن مومبای است. خانواده بیرلا از دوستان نزدیک مهاتما گاندی بودند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۹:۴۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد