سکه اتی ، پیرو نوسان دلار واونس طلا

سکه اتی ، پیرو نوسان دلار واونس طلا
کاهش بهای ارز در بازار داخلی در کنار افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی موجب نوسان قیمت سکه در بازار نقدی و اتی بورس کالای ایران شد .
روز دوشنبه ، دلار بیشترین افت روزانه را در یک ماه گذشته تجربه کرد و به ابتدای محدوده 3 هزار و 590 تومان نزدیک شد این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا طی این روز با رشد اندک به سطح 1252 دلاری رسیده بود.
به این ترتیب طی این روز ، سکه در بازار آتی بورس کالای ایران با نوسان قیمت رو به رشد شد ، به طوری که سه سررسید آبان ، دی و اردیبهشت با روند مثبت قیمت و دو سر رسید اسفند و تیر نسبت به معاملات روز یکشنبه با روند نزولی قیمت مواجه شدند به طوری که بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یکمیلیون و 93 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.11 درصدی را تجربه کرد . از سویی سکه تحویل دی ماه با رشد 0.08 درصدی به قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان رسید .
این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده به قیمت یک میلیون و 155 هزار تومان به فروش رسید .
در پایان نیز سررسید تیر سال 96 با نرخ یک میلیون و 174 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.04 درصدی را به ثبت رساند.
از سویی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران به 4 هزار و 380 قرارداد و ارزش آن به بیش از 510 میلیارد ریال رسید.
در بازار نقدی سکه چه گذشت ؟
برخلاف کاهش قیمت دلار، روز دوشنبه ، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 3 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 86 هزار تومان رسید . رشد بهای اونس تا ساعت 3بعداز ظهر در بازارهای جهانی عاملی بود که نه تنها اثر دلار را خنثی کرد ؛ بلکه زمینه ساز رشد فلز گرانبهای داخلی شد .
معامله 42 سکه در قالب گواهی سپرده
حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 42 سکه به ارزش 455 میلیون ریال رسید .
معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنار هم در پرتفوی خود مشاهده کنند و در هر لحظه ازنوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند .
همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی ، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود . درهمین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد .
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۰:۱۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد