ارایه خدمات بانکداری همراه در راه است

ارایه خدمات بانکداری همراه در راه است
ارایه خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک بر بستر تلفن همراه با توافق صورت گرفته بین همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک بزودی امکانپذیر می شود.

همراه اول با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی، بر اساس این تفاهمنامه زیرساختی برای ارایه خدمات به همه مرکزهای ریشه کشور و سایر اپراتورها ایجاد می کند و سرویس های پایه خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک همراه را در اختیار نهادهای دولتی، موسسه های مالی و بانک ها می گذارد.
مشترکان تلفن همراه با ارایه این خدمات، به امکانات «سرویس امضای امن همراه»، «فضای رمزینه بر روی سیم کارت برای ذخیره داده های عام»، «فضای رمزینه روی سیمکارت برای مجازی سازی کارت بانکی»، «سرویس کیف پول الکترونیکی همراه روی سیمکارت» و «زیرساخت تبادلات مالی مبتنی بر NFC» دسترسی می یابند که این خدمات امنیت تبادلات دیجیتال کشور را نیز تضمین می کند.
قرار است آذرماه همزمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ نخستین سرویس معرفی و رونمایی شود و از آغاز دی ماه همه مشترکان همراه اول بتوانند با مراجعه به دفترهای خدمات ارتباطی، این سرویس ها را فعال کنند.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد در مورد خدمات دولت الکترونیک و پرداخت الکترونیک با بانک مرکزی وارد مذاکره شده ایم.
وی ابراز امیدواری کرد بزودی کاربران ایرانی بتوانند به واسطه طرح پول الکترونیکی، از تلفن همراه خود به عنوان یک کارت بانکی استفاده کنند.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۷:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد