پیشرفت 74 درصدی خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان

پیشرفت 74 درصدی خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به پیشرفت 74 درصدی خط لوله گاز ایرانشهر به زاهدان گفت: برای احداث این خط لوله تا کنون 550 میلیارد تومان هزینه شده است.

حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز در حاشیه بازدید از خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه صادرات گاز ایران به پاکستان پروژه انتقال گاز عسلویه به سیستان در سال های قبل آغاز شد به طوریکه هم اکنون گاز به ایرانشهر رسیده است.

وی با اشاره به احداث این خط لوله 1300 کیلومتری گفت: برای احداث این خط لوله 6 هزار میلیارد تومان هزینه شد تا بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

تربتی ادامه داد: پس از احداث خط لوله تصمیم براین شد تا گاز به شهرهای این استان پهناور از جمله زاهدان و زابل نیز برسد به همین دلیل پروژه های دیگری نیز در این خصوص تعریف شد که از جمله آن پروژه خط لوله 36 اینچ ایرانشهر به زاهدان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با تاکید بر اینکه به غیر از این خط لوله، گاز از طریق یک خط لوله 16 اینچ به شهر زاهدان می‌رسد،گفت: این پروژه 800 میلیارد تومان سرمایه لازم دارد که تاکنون 550 میلیارد تومان برای ان هزینه شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون خط لوله مذکور  74 درصد پیشرفت داشته است،گفت: " همزمان با افتتاح این خط در بهار سال 96 و انتقال گاز برای مردم زاهدان خط لوله لوله گاز ایرانشهر به چابهار کلنگ می خورد که این خط می‌تواند علاوه بر تامین گاز مردم چابهار، گاز پتروشیمی های مکران را نیز تامین کند.

تربتی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان حدود 680 هزار خانوار ساکن هستند که این خط 36 اینچ می تواند گاز 120 هزار خانوار را در فاز نخست تامین کند و مردم زاهدان بعد از سال‌ها از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد