تمایل جمهوری چک در ساخت نیروگاههای زباله سوز و کاهش تلفات برق در ایران

تمایل جمهوری چک در ساخت نیروگاههای زباله سوز و کاهش تلفات برق در ایران
رئیس مجلس سنای جمهوری چک با بیان اینکه می توانیم با ایران در خصوص ساخت نیروگاههای زباله سوز همکاری کنیم گفت:شبکه‌های توزیع برق ما بسیار خوب و کم تلفات است و ما می‌توانیم در این زمینه نیز روابط خوبی را با ایران داشته باشیم.

پارمیسل سوبوتکا امروز صبح در دیدار با چیت چیان وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های انرژی ایران، اظهار داشت: انرژی از بخش‌های بسیار مهم و حیاتی هر کشور در توسعه اقتصادی است و خوشبختانه ایران نیز از منظر ذخایر انرژی در جایگاه بسیار مهمی در جهان قرار دارد.
وی افزود: تاریخ روابط دو کشور به بیش از 90 سال برمی گردد و امیدواریم با پایان یافتن تحریم‌ها بتوانیم این روابط را ادامه و حتی گسترش دهیم.
وی تصریح کرد: اساس تولید انرژی در جمهوری چک برق از انرژی هسته‌ای و نیروگاه‌های زباله‌سوز است و ما می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم.
سوبوتکا ادامه داد: در حال حاضر در شمال کشور چک و در مرکز یکی از شهرها، نیروگاه زباله سوز داریم که با بالاترین راندمان و بدون کوچک‌ترین آلودگی زیست محیطی کار می‌کند.
نائب رییس مجلس سنای چک ادامه داد: شبکه‌های توزیع برق ما بسیار خوب و کم تلفات است و ما می‌توانیم در این زمینه نیز روابط خوبی را با ایران داشته باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های چک جهت ایستگاه‌های تصفیه فاضلاب گفت: براساس قانون در کشور چک هر شهر که 3 هزار نفر جمعیت داشته باشد، بایستی دارای ایستگاه تصفیه فاضلاب باشد و این مسأله باعث شده که کشور ما در این زمینه تجربیات بسیار خوبی داشته باشد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد