ورود آرام شاخص کل بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی/ میان‌داری معدنی‌ها در بازار سهام

ورود آرام شاخص کل بورس به کانال ۷۸ هزار واحدی/ میان‌داری معدنی‌ها در بازار سهام
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد اقبال خریداران به گروه معدنی‌ها همسو با افزایش تقاضا از سوی حقوقی‌های این گروه بود. بازاری که البته معاملات چندان پرحجمی را در کلیت بازار نظاره‌گر نبود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 28 مهرماه 95 با افزایش 242 واحدی به رقم 78 هزار و 91 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 65 واحدی عدد 15 هزار و 290 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 307 واحدی عدد 86 هزار و 966 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 155 واحدی به رقم 54 هزار و 677 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 609 واحد افزایش عدد 170 هزار و 581 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش 2 واحدی به رقم 824 واحد دست یافت.

 امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 39 واحد، پتروشیمی جم با 33 واحد و توسعه معادن و فلزات با 32 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را در براورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی پردیس با 16 واحد، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایران با 9 واحد و سیمان فارس خوزستان با 7 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به کمتر از 213 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 13 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 72 هزار و 70 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی پتروشیمی اصفهان، حق تقدم خرید سهام صنایع کاشی و سرامیک سینا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی خاور، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، ملی صنایع مس ایران، فولاد خوزستان، حق تقدم خرید سهام لیزینگ خودروی غدیر، حق تقدم خرید سهام کشاورزی و دامپروری مَگسال متوقف شدند.

امروز همچنین 15 میلیون ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا 101 با سررسید منتهی به سوم مهرماه 1396 به قیمت هر ورقه 100 هزار تومان پذیره‌نویسی شد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری هزاره سوم امروز بلوک 13.3 درصدی غیرمدیریتی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران را به قیمت پایه هر سهم 335 تومان روانه میز فروش فرابورس کرد که بدون رقابت به ارزش کمتر از 21 میلیارد تومان معامله شد.

طی معاملات امروز سرمایه‌گذاری سپه 53 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی منتقل شد، در سرمایه گذاری گروه توسعه ملی 37 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 18 میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان نیز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 17.5 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز به کدهای درون گروهی سهامدار عمده سرازیر شد.

16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب اما به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

همچنین کمتر از 16 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد. فولاد هرمزگان جنوب اما امروز نظاره‌گر معاملات انتقالی 11 میلیون سهمی به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان بود. لیزینگ رایان سایپا نیز با معاملات انتقالی بیش از 10.5 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم را به نظاره نشست و در نهایت 19 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

امروز بازار سهام در حالی شاهد معاملات درون گروهی و کد به کد اغلب حقوقی‌ها با هدف اصلاح ساختار پوتفو مواجه بود که گروه معدنی‌ها به رهبری سنگ آهنی‌ها توانستند اقبال خریداران را به خود جلب کنند. گروهی که حمایت حقوقی‌ها را نیز در پی داشت.

 امروز بازار سهام بازاری متعادل و نه چندان پرحجم در کلیات معاملات بود که همچنان به دیدگاه نوسان‌گیری و مبتنی بر کوتاه مدت‌نگری اصرار داشت.

بازاری که به نظر می‌رسد تک سهم‌های پتروشیمی‌ها و گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی را با نیم نگاهی به بازارهای جهانی تحت نظر قرار داده است، هرچند که انتظار برای جبران افت‌های ماه‌های اخیر برای سهامداران در حال طولانی شدن است.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۷:۱۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد