بررسی زیرساخت‌های سرمایه‎گذاری شرکت رنوی فرانسه در استان‌مرکزی

بررسی زیرساخت‌های سرمایه‎گذاری شرکت رنوی فرانسه در استان‌مرکزی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی: نمایندگانی از شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در استان مرکزی حضور یافته اند تا شرایط این سرمایه گذاری و زیرساخت های مورد نیاز آن بررسی شود.

حسن میرزاخانی صبح دوشنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با موضوع سرمایه گذاری شرکت رنو فرانسه در استان مرکزی اظهار داشت: پیرو درخواستی که شرکت رنو مبنی بر تشکیل جلسه برای بررسی زیرساخت های مورد نیاز این سرمایه گذاری داشت این جلسه در استان برگزار شده است.
وی افزود: مقرر است شرکت رنوی فرانسه با شرکت ایمیدرو برای سرمایه گذاری مشارکت داشته باشد و همچنین تاکید شده که طی این سرمایه گذاری انتقال تکنولوژی به کشور را مورد توجه قرار دهد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: حجم مالی این سرمایه گذاری 400 میلیون یورو است که 60 درصد از این مبلغ را شرکت رنو برعهده گرفته و این سرمایه گذاری اقدام مهم و بزرگی است که در صورت تحقق، شرایط مطلوبی را از نظر درآمدزایی و اشتغال، ایجاد خواهد کرد.
میرزاخانی تصریح کرد: در صورت تحقق سرمایه گذاری، حجم تولید سالانه این شرکت 200 هزار دستگاه خودرو خواهد بود و 30 درصد از این تولیدات نیز صادر می شود.
وی خاطرنشان ساخت: مقرر است شرایط مرتبط با این سرمایه گذاری به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت قطعیت، وضعیت زیرساخت های مناسب برای این طرح سرمایه گذاری بررسی و امکانات مورد نیاز فراهم شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در استان، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 39 مورد سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی اجرا و عمده این موارد از سوی سرمایه گذاران اروپایی انجام شده است.
وی افزود: سرمایه گذاری های خارجی در استان مرکزی عمدتا در حوزه صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، فلزات، ماشین سازی، ساختمانی، صنایع غذایی و بهداشتی بوده است.
میرزاخانی یادآور شد: استان مرکزی به علت شرایط ویژه ای که از نظر جغرافیایی، نزدیکی به پایتخت و همجوار بودن با چند استان مهم کشور دارد، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی است و باید شرایط برای رشد سرمایه گذاری ها در این استان، بیش از پیش فراهم شود.

منبع خبر: عصر خودرو
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد