صالحی: احداث دو نیروگاه 1000مگاواتی در بوشهر گامی بلند در توسعه صنعت هسته ای است

صالحی: احداث دو نیروگاه 1000مگاواتی در بوشهر گامی بلند در توسعه صنعت هسته ای است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، موافقت رییس جمهوری با آغاز احداث دو نیروگاه با قدرت هریک با ظرفیتی بیش از1000مگاوات در بوشهر را گامی بلند در راستای تحقق آرمان های کشور در توسعه صنعت هسته ای دانست.

به گزارش روز سه شنبه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، علی اکبر صالحی درآیین معارفه مدیرکل جدید حوزه ریاست این سازمان، حفظ دستاوردهای صنعت هسته ای بویژه غنی سازی و تولید انواع سوخت برای راکتورهای تحقیقاتی و قدرت در کشورمان را حایز اهمیت خواند.
وی تاکید کرد: در مسیر مذاکرات برجام نیز حفظ دستاوردهای این صنعت و بالندگی و نشاط آن به منظور رسیدن به جایگاه شایسته در بین کشورهای هسته ای جهان به عنوان اصلی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، نصب العین این سازمان و مسوولان آن بوده است.
صالحی گفت: صنعت هسته ای کشور به دلیل جایگاه مهمی که در سیاست و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دارد، همواره از حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بهره مند شده است.
صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حکمی حجت الله صالحی را به عنوان مدیرکل جدید حوزه ریاست این سازمان منصوب کرد.
حجت الله صالحی، دارای دکترای شیمی پیشتر به عنوان رییس گروه پژوهشی رادیو ایزوتوپ در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سابقه خدمت داشته و درآخرین پست به عنوان قائم مقام سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین فعالیت کرده است.
پژمان رحیمیان مدیرکل پیشین حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی ایران اخیرا به عنوان معاون سازمان و مدیرعامل شرکت 'تماس' منصوب شده است.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد