بخش خصوصی صنعت نفت خواستار بازنگری در ممیزی شد

بخش خصوصی صنعت نفت خواستار بازنگری در ممیزی شد
فدراسیون صنعت نفت ایران، دیروز در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت خواستار بازنگری در ممیزی‌های صورت‌گرفته ازسوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت درباره انتخاب پیمانکاران E&P ایرانی شده است.

فدراسیون صنعت نفت ایران، دیروز در نامه‌ای خطاب به وزیر نفت خواستار بازنگری در ممیزی‌های صورت‌گرفته ازسوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت درباره انتخاب پیمانکاران E&P ایرانی شده است. در متن این نامه  خطاب به بيژن زنگنه آمده:
ضرورت دارد تا یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مهم کشور که دیربازی است ذهن مقامات عالی‌رتبه کشور را به خود مشغول کرده است مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر هم‌چون اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی تا مقاومتی، نشانگر یک موضوع مهم در رفتارهای مقطعی یا زمانی مسئولان در برابر جامعه پویای بخش خصوصی، به‌ویژه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی است. هدف مستقیم این نوشتار آن است که بیان نماید ممیزی یا غربال‌گری که توسط معاونت محترم مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت درخصوص انتخاب پیمانکاران E‌&‌P ایرانی صورت گرفته با بی‌مهری و کم‌توجهی به بخش خصوصی روبه‌روست، به‌طوری‌که با اهداف ملی همچون خروج دولت از روزمرگی، رونق اقتصادی، اصل ٤٤، واگذاری شرکت‌ها و امور به بخش خصوصی واقعی و شکوفایی آن، قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و فلسفه نام‌گذاری سال اقدام و عمل منافات دارد. در ادامه این نامه كه به امضاي رامين خسروخاور رئيس‌هيات مديره فدراسيون صنعت نفت رسيده، آمده: استمرار این دیدگاه و عدم حمایت بخش خصوصی آن هم در شرایطی که خود بهتر از همه بدان وافقید، دور از تدبیر بوده و فقط مایه ناامیدی امیدواران به رشد و تعالی کشور است. باید اذعان نمود سطح مداری که در آنیم، گویای جایگاه ما در افق زمان است و اگر این مدار را تغییر ندهیم معلوم نیست باقی بمانیم؛ چه فرد باشیم و چه سازمان.
خواهشمند است با استناد به مفاد ماده ٤ از مصوبه هیأت محترم وزیران در ١٦/٠٦/١٣٩٥ دستور فرمایید در ممیزی‌های صورت‌گرفته با رعایت و محوریت بخش خصوصی بازنگری‌های لازم انجام تا زمینه‌ساز رشد، توسعه و تحول در اجرای پروژه‌های صنعت نفت گردد. 

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰:۳۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد