قرارداد آموزش هزار نیروی بومی سیستان و بلوچستان در بخش گاز امضا شد

قرارداد آموزش هزار نیروی بومی سیستان و بلوچستان در بخش گاز امضا شد
به منظور توانمندسازی جوانان بومی استان سیستان و بلوچستان، قرارداد آموزش یکهزار نیروی بومی این استان در بخش گاز امضا شد.

قراردادی با عنوان "طرح جامع آموزش نیروی بومی صنعت گاز استان سیستان وبلوچستان" با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران، رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان محلی امضا شد.

پیرو امضای این سند همکاری، مقرر شد تا ظرف مدت یکسال، یکهزار نفر از جوانان بومی استان سیستان و بلوچستان با همکاری شرکت ملی گاز ایران و جهاد دانشگاهی استان، در بخش های مختلف تخصصی صنعت گاز آموزش دیده و به آنها گواهی نامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی اعطا شود.

«علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: اگر در گذشته این برنامه ریزی ها صورت گرفته بود که استان سیستان و بلوچستان دارای صنعت گاز شود، امروز ناچار نبودیم برای احداث خطوط لوله و شبکه های گازرسانی در این استان، جوشکار ماهر و کارآزموده را از استانهای دیگر بیاوریم.

وی افزود: امروز استان سیستان و بلوجستان از نظر وجود کارگران ماهر در صنعت گاز و جوشکاران کارآزموده خالی است اما با اجرای چنین طرحی امیدواریم در سال آینده، همزمان با توسعه صنعت گاز در این استان و آغاز بهره مندی زاهدان از نعمت گاز، شاهد فعالیت جوانان بومی این استان به عنوان نیروهای متخصص در صنعت گاز در بخش های مختلف این صنعت در استان پهناور سیستان و بلوچستان باشیم.

«حمید رضا عراقی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در خصوص امضای این قرارداد گفت: خدمترسانی صرف افتخار نیست بلکه توانمندسازی افتخار است و این قرارداد در راستای توانمندسازی نیروهای بومی این استان به امضا رسیده است.

وی افزود: ما بنا نداریم کسی را به استخدام دولت درآوریم، بلکه این یکهزار نیروی متخصص با گسترش شبکه گازرسانی در استان در بخش های مختلف صنعت، خانگی و ... می توانند حضور یابند و با توجه به کار گسترده ای که در صنعت گاز این استان در پیش است، ما پیمانکاران پروژه های مختلف گازرسانی را ملزم می کنیم که از این نیروهای متخصص بومی که گواهی نامه های مربوطه را کسب کرده و آموزش های لازم را دیده اند استفاده کنند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد