دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانک‌ها

دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانک‌ها
رئیس‌کل بانک مرکزی از تامین مالی ۹۲۳۰ میلیارد تومانی بنگاههای کوچک و متوسط خبرداد و دلایل عدم همخوانی منابع و مصارف بانک‌ها در استانها را تشریح کرد.

ولی‌اله سیف در پاسخ به این ابهام که چرا منابع و مصارف بانک‌ها در استان‌ها همخوانی ندارد، گفت: برخی از طرح‌های استانی از طریق شعب مرکزی بانک‌ها در تهران تامین مالی می‌شود و این موضوع در آمار استان‌ها قید نمی‌شود؛ بنابراین این ابهام به وجود می‌آید که منابع و مصارف بانک‌ها در استان همخوانی ندارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: بانک‌های کشور باید این موضوع را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم نمایی کامل از منابع و مصارف بانکی در استان‌ها ارائه دهیم؛ این در شرایطی است که بیش از ۹۲۳۰ میلیارد تومانی برای ۱۲ هزار و ۳۶۱ بنگاه کوچک و متوسط در سراسر کشور تا امروز تامین مالی شده است.

وی تصریح کرد: نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسط ندارد، بنابراین بانک مرکزی در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی، بنگاههای کوچک و متوسط را از برخی عوامل بازدارنده برای اعطای تسهیلات مستثنی کرد تا در پایان سال جاری، هیچ واحد تولیدی وجود نداشته باشد که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش، نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.

سیف در خصوص نحوه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: منابع نظام بانکی باید در جایی به مصرف برسد که به تولید و اشتغال پایدار منجر شود، بنابراین از کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها درخواست می‌شود تا به نظام بانکی کمک کنند تسهیلات در مسیر درست اعطا شده و اجازه هدررفت منابع نظام بانکی داده نشود.

منبع خبر: خبر گذاری مهر
  ۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۵:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد