افزایش واردات نفت چین اهرمی برای تامین امنیت انرژی

افزایش واردات نفت چین اهرمی برای تامین امنیت انرژی
پژوهشگر اقتصاد جهانی گفت: بخشی از افزایش واردات نفت چین برای سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی این کشور به منظور تامین امنیت انرژی است.
صدرا خلف در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: افزایش واردات نفت چین از اوائل سال جاری میلادی آغاز شد ه است یعنی زمانی که قیمت نفت کمتر از 30 دلار در هر بشکه سقوط کرد ، مقامات رسمی چین این فرصت را مغتنم شمرده و شروع به افزایش خرید نفت کردند.
وی اظهار داشت: این افزایش واردات هم برای استفاده در مصارف داخلی و برای استفاده در ذخایر استراتژیک نفتی این کشور بود چون چین از سال گذشته به دنبال افزایش ذخایر استراتژیک خود از 30 به 90 روز است.
پژوهشگر اقتصاد جهانی گفت: بخشی از افزایش واردات نفت چین برای سیاست های کلان اقتصادی و سیاسی این کشور برای تامین امنیت انرژی بوده است چون در حال حاضر چین بزرگترین جمعیت دنیا را دارد، جمعیت چین هم اکنون یک میلیارد و 300 میلیون نفر است بنابراین پاسخگویی به تقاضای این میزان جمعیت به یقین به منابع مطمئن انرژی نیاز دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون چین بزرگترین مصرف کننده انرژی در دنیاست ،افزود : افزایش تقاضای نفت چین پاسخ مثبتی برای افزایش رشد اقتصادی این کشور است.
خلف با اعلام اینکه در حال حاضر میزان تولید نفت چین سه میلیون و 800 هزار بشکه در روز است، اظهارداشت: به دلیل کاهش قیمت نفت ، نقطه سر به سر نفتی این کشور 41 دلار است و همینطور خیلی از میادین نفتی چین به مرحله پیری رسیده وهزینه استخراج نفت از این میادین بسیار پر هزینه شده است.
وی همچنین پیری چاه‌های نفت و افت طبیعی تولید را یکی از دلائل افزایش واردات نفت چین دانست و یادآور شد : نفت نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کند.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۱:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد