فاصله ۳۷ درصدی ایران از کشورهای توسعه‌یافته در بیمه‌های عمر

فاصله ۳۷ درصدی ایران از کشورهای توسعه‌یافته در بیمه‌های عمر
عضو هیات موسس بیمه خاورمیانه با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه عمر در ایران ۱۳ درصد است، گفت: ایران در زمینه بیمه عمر ۳۷ درصد از کشورهای توسعه یافته فاصله دارد.

سیدحسین سلیمی، درباره دلایل شرکت بیمه خاورمیانه که قرار است تنها در زمینه بیمه های عمر و زندگی فعالیت کند، افزود: یکی از نقاط ضعف ایران، استفاده کم مردم از خدمات بیمه های عمر است؛ در ایران ضریب نفوذ بیمه های عمر ۱۳ درصد است ولی این رقم در کشورهای توسعه یافته بیش از ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه توسعه بیمه های عمر و زندگی می تواند منجر به افزایش حق بیمه تولیدی شود، گفت: تاکنون کسی توجهی به نقطه ضعف فاصله زیاد بیمه عمر مردم در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته نمی کرد و ما فکر کردیم با احداث این شرکت جدید، مردم بتوانند از پس انداز خود برای زمان بازنشستگی استفاده کنند.

عضو هیات موسس بیمه خاورمیانه در پاسخ به این سوال که آیا محاسبات اکچوئری بیمه خاورمیانه براساس استانداردهای بین المللی است، گفت:  محاسبات اکچوئری همانند محاسبات بین المللی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: پیش از این نرخ های تورم بالا و دو رقمی به ویژه در دولت گذشته مانع از اجرای چنین طرح هایی در ایران بود اما چنانچه نرخ تورم تک رقمی ادامه یافته و به ۶ یا هفت درصد برسد، تمامی فرمول های محاسباتی که در دنیا جواب می دهد، در ایران نیز می تواند جواب دهد.

نرخ حق بیمه را بازار تعیین کند

سلیمی در خصوص اظهارات عبدالناصر همتی مبنی بر تعیین نرخ های تکلیفی در صورت ادامه روند نرخ شکنی های غیرفنی در بازار ، گفت: در شرایط کنونی نیز به نوعی نرخ حق بیمه ها تکلیفی است زیرا قیمت مشخصی از سوی بیمه مرکزی تعیین شده و شرکت ها می توانند تا درصد مشخصی تخفیف داده و با یکدیگر رقابت کنند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ حق بیمه ها را بازار باید تعیین کند، پیشنهاد داد شرکت های بیمه برای تعیین نرخ حق بیمه ها از الگوی توافق بانک های خصوصی و دولتی برای تعیین نرخ سود سپرده ها استفاده کنند.

عضو هیات موسس شرکت بیمه خاورمیانه اظهار داشت: در صورتی که نرخ تورم هشت درصد در کشور تثبیت شود، زمینه برای رقابت آزاد بازار بیمه فراهم خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد که بقای تمامی واحدهای تولیدی و موسسات اقتصادی بستگی به رقابت پذیری دارد و در غیر این صورت با اعمال شیوه های دستوری اتفاق خاصی نخواهد افتاد و این موضوع در گذشته نیز اثبات شده است.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۴:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد