افتان و خیزان نرخ طلا و سکه

افتان و خیزان نرخ طلا و سکه
طی هفته گذشته در اکثر موارد شاهد نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بودیم.

نرخ طلای جهانی در معاملات هفته گذشته به بالاترین سطح خود در یک ماه اخیر رسید اما به دلیل ثابت ماندن ارزش دلار ،در روزهای پایانی هفته اندکی با کاهش روبرو شد.

بررسی ارزش طلای 18 عیار و سکه در بازار داخلی بیانگرآن است که قیمت انواع سکه و طلا متاثر از تحولات بازار جهانی روند صعودی به خود گرفته است.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه آرامش در هفته گذشته بر بازار حاکم بوده، اظهار داشت: در هفته اخیر به طور متوسط حدود 10 دلار قیمت طلا در بازار جهانی نوسان داشته است.

وی افزود:  با توجه به ایام محرم و  کاهش داد و ستد ، بازار داخلی در آرامش به سر می برد.

کشتی آرای در خصوص تاثیر افزایش 10 دلاری قیمت جهانی طلا در بازار داخلی بیان کرد: نوسانات قیمت جهانی، افزایش نرخ 7 الی 10 هزار تومانی سکه و 300 تومانی هر گرم طلای18 عیار در بازار داخلی را به همراه داشته، به طوریکه نرخ سکه از یک میلیون و 84 هزار تومان به یک میلیون و 92 هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: با توجه به نوسانات جزئی قیمت جهانی پیش بینی می شود که تا دوشنبه هفته جاری نرخ ها از ثبات نسبی برخوردار باشند.

بازار طلا و سکه بی رمق است

همچنین محمدولی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: با اتمام تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، قیمت طلا و سکه به روال سابق خود بازگشت به طوریکه سکه 5 الی 10 هزار تومان و طلا 2 الی 3 هزار و 500 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

وی افزود: با توجه به رکود حاکم بر بازار جهانی و کاهش تقاضا در بازار داخلی به سبب ایام محرم و صفر طبیعی است بازار رونق چندانی نداشته باشد.

محمدولی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا بر کاهش تقاضا در بازارهای جهانی و به تبع آن بازار داخلی تاثیر گذار بوده که انتظار می رود با رفع این مشکلات وضعیت به روال سابق برگردد.

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۳:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد