میزان ذخایر آهن آذربایجان غربی به ۱۶ میلیون تن رسید

میزان ذخایر آهن آذربایجان غربی به ۱۶ میلیون تن رسید
معاون امور معادن و صنایع معدنی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:هم اکنون ذخایر آهن استان ۱۶ میلیون تن است که می تواند در گسترش صنایع فولاد آذربایجان غربی موثر باشد.

به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به املاح تبخیری و اقتصادی دریاچه ارومیه اظهار داشت: بررسی ها و برآوردهای اولیه نشان می دهد که هم اینک چهار میلیارد تن نمک در دریاچه ارومیه وجود داشته و اگر تمامی دریاچه های مشابه آن در تمامی دنیا بررسی شود مشاهد می شود که در این زمینه فعالیت های اقتصادی بسیاری با مهار مسائل زیست محیطی انجام شده است.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از شرکت های بزرگ جهان در این زمینه درآمدزایی داشته و بنابراین نباید اشخاص مختلف نمک دریاچه را به صورت خام برداشت کرده و به فروش برسانند چون براساس مطالعات و اطلاعاتی سازمان زمین شناسی، اگر در این زمینه فعالیت کرده و چند شرکت های هولدینگ وارد کار شوند و علاوه بر آن، سازمان محیط زیست نیز در این زمینه همکاری کند به یقین سبب شکوفایی اقتصاد استان و احیای دریاچه ارومیه می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه دولت همواره نمی تواند از منابع ملی برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کند، پس می توان از اقتصاد دریاچه برای احیای آن استفاده کرده و به یقین این کار نیز امکان پذیر است.

سرتیپی با تاکید بر ظرفیت عظیم آهن در سطح استان بیان کرد: هم اکنون ذخایر آهن استان ۱۶ میلیون تن است که اگر بتوان مطالعات ژئوفیزیک هوایی را در رابطه با آن انجام داد به یقین می توان شاهد گسترش صنایع فولاد در آذربایجان غربی بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه بر روی منابع فلزی استان مطالعات ناچیزی انجام شده است گفت: این خود یکی از بزرگترین مشکلات آذربایجان غربی است و در این باره حدود ۴۴۰ معدن استان در حال بهره برداری بوده که ۸۷ درصد آن مصالح سنگی است.

سرتیپی با اشاره به اینکه تاکنون تنها هفت درصد ذخایر فلزی استان مطالعه و شناسایی شده است اظهار داشت: بنابراین سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سمت صنایع فلزی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: بی شک اگر اکتشافات سیستماتیکی مناسبی در این رابطه انجام یابد بی شک پوسته آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که می تواند حرف های بسیاری برای توسعه صنایع مختلف داشته باشد.

منبع خبر: دنیای معدن
  ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۵:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد