رای ۶۳ درصدی به رشد بهای طلا

رای ۶۳ درصدی به رشد بهای طلا
تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که ۶۳ درصد تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۱۶ کارشناس ارشد اقتصادی در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۰ نفر اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو می شود. ۴ نفر به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲ نفر نیز تاکید کردند قیمت طلا تغییری نخواهد داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز ۷۵۸ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۴۸۰ نفر اعلام کردند قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد و ۱۸۹ نفر نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۸۹ نفر نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

هفته گذشته نیز ۵۳ درصد سرمایه گذاران و ۵۴ درصد کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. از اواسط ماه می تاکنون کارشناسان اقتصادی ۱۷ بار روند قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند و ۵ بار پیش بینی آنها نادرست بوده تا به رکورد موفقیت ۷۷ درصدی دست یابند.

سرمایه گذاران نیز در این مدت ۱۴ بار روند قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند و ۸ بار این پیش بینی ها نادرست بوده است تا به رقم ۶۴ درصدی دست یابند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

تحلیلگران موسسه آر جی او فیوچرز اعلام کردند که با افزایش ارزش دلار ، قیمت طلا با کاهش روبرو نشده و این مساله نشانگر قدرت طلا در بازارهای بین المللی است.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند که افزایش تقاضای فصلی طی هفته های آینده تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. تقاضای فیزیکی در بازارهای چین و هند با افزایش روبرو خواهد شد

منبع خبر: قطره
  ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۱:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد