کاهش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی در راه های کشور در دست بررسی است

کاهش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی در راه های کشور در دست بررسی است
جانشین فرماندهی پلیس راهور ناجا گفت: کاهش 10 کیلومتری سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی در راه های کشور در چند جلسه کمیسیون ایمنی راه های مطرح شده و هم اکنون این پیشنهاد در دست کارشناسی است.

سردار موسی امیری روز دوشنبه گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد، سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی حداکثر 10 کیلومتر در راه های کشور کاهش می یابد.
وی با اشاره به روند کاهش حوادث رانندگی در راه های کشور گفت: براساس گزارش پزشکی قانونی، در پنج ماه نخست امسال تلفات رانندگی در برون و درون شهرها سه درصد کاهش یافته اما نگرانی ما آسیب پذیر بودن این آمار است که روند کاهش تلفات به سمت افزایش سوق پیدا نکند.
سردار امیری خواستار همکاری تمام دستگاه های اجرایی برای کاهش حوادث و تلفات رانندگی در سطح کشور شد و تاکید کرد: برطرف کردن نقاط حادثه خیز در راه های مواصلاتی یکی از مهم ترین اقدام ها برای کاهش حوادث رانندگی در کشور است.
جانشین فرماندهی پلیس راهور ناجا از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، تلاش برای ارتقای ایمنی راه ها و ارتقای کیفیت خودروها و استفاده 24 ساعته از سیستم های هوشمند را در کاهش حوادث رانندگی در برون و درون شهرها مهم دانست.
سردار امیری اظهارداشت: پلیس ناظر بر اجرای قانون و تسهیل تردد و عبور و مرور در درون و برون شهرها است و نتیجه همکاری تمام دستگاه های اجرایی در این زمینه سهل شدن زندگی در داخل شهرها برای تمام شهروندان است.
سازمان پزشکی قانونی در آماری که مهرماه امسال منتشر کرد از کشته شدن 7 هزار و 83 تن درحوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه امسال و کاهش 2،7 درصدی تلفات این حوادث در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، شمار کشته شدگان حوادث رانندگی در پنج ماه نخست سال گذشته (1394) 7 هزار و 282 تن بود.
دراین مدت استان های فارس با 630، تهران با 521، خراسان رضوی با 488 نفر فوتی بیشترین و استان های ایلام با 59، کهگیلویه و بویراحمد با 79 و یزد با 92 کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.
همچنین در پنج ماه نخست سال جاری یک هزار و 969 تن از تلفات حوادث رانندگی در مسیرهای درون شهری، چهار هزار و 571 تن در محورهای برون شهری، 524 تن در مسیرهای روستایی و 19 تن در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده اند.
در حوادث رانندگی پنج ماهه امسال 145 هزار و 747 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 104 هزار و 425 تن مرد و 41 هزار 322 تن زن بودند، این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.7 درصد بیشتر شده است.
براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی در مرداد ماه سال جاری یک هزار و 664 تن در حوادث رانندگی جان باختند که یک هزار و 303 تن از آنها مرد و 361 تن زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.1 درصد کاهش یافته است.

منبع خبر: ایرنا
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد