حرکت بازار سهام در محدوده اصلاح قیمت‌ها

حرکت بازار سهام در محدوده اصلاح قیمت‌ها
معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس بعد از رشد چهار روزه در محدوده اصلاحی قرار گرفته اما با توجه به جو مثبت حاکم بر بورس به نظر می رسد به زودی شاهد بازگشت تعادل به روند معاملات باشیم.

حرکت بازار سهام در محدوده اصلاح قیمت‌ها دوشنبه، سوم آبان 1395 - 09:00 صبح

معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می‌شود که شاخص بورس بعد از رشد چهار روزه در محدوده اصلاحی قرار گرفته اما با توجه به جو مثبت حاکم بر بورس به نظر می رسد به زودی شاهد بازگشت تعادل به روند معاملات باشیم.
زنگ آغاز معاملات تالار شیشه ای در شرایطی به صدا در می آید که بازار سهام به نیمه راه خود در هفته جاری رسیده و کماکان بازار با ترافیک سنگین گزارش های 6 ماهه شرکت ها مواجه است. از سویی دیگر توقف نمادها به دلیل عدم شفافیت در ارائه اطلاعات و یا تعدیل های با اهمیت تا حدودی بر روند معاملات تاثیر گذار بوده است.

همچنین رشد قیمت سهام شرکت ها باعث شده عده ای از سهامداران که عمدتا سیاست خرید و فروش سهم در بازه کوتاه مدت را در نظر دارند شناسایی سود کرده و نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند و همین عامل باعث شد روز گذشته نماگر بازار بعد از رشد 4 روزه با افزایش عرضه مواجه و روند نزولی در پیش بگیرد.

اما در مجموع بسیاری از کارشناسان چشم انداز بازار سهام را در میان مدت مثبت ارزیابی کرده و نسبت به بهبود شرایط بورس و ادامه روند رو به رشد شاخص امیدوارند.
بازارهای جهانی نیز بعد از استراحتی کوتاه فعالیت خود را از سر گرفته و در نخستین دقایق طلا و نفت با افت قیمت و فلزات اساسی روند رو به رشدی را در پیش گرفتند.
به این ترتیب قیت جهانی هر انس طلا با افت 2 دلاری به 1264 دلار رسید و قیمت جهانی هر بشکه نفت برنت نیز با افت 38 سنتی در قیمت 51 دلار و 54 سنت معامله شد. همچنین در بازار فلزات اساسی تنها روی با افت قیمت مواجه شد و 4 فلز مس، سرب، نیکل و آلومینیوم رشد قیمت را تجربه کردند.
در میان صنایع بازار به نظر می رسد روند معاملات گروه پالایشی تحت تاثیر افت قیمت جهانی نفت و همچنین قرار گرفتن در محدوده اصلاح قیمتی با افزایش عرضه مواجه شود. ضمن اینکه شرکت ملی پالایش و پخش روز گذشته نرخ پایه ۲۰ فراورده نفتی ویژه در بورس را به شش پالایشگاه بورسی و فرابورسی و سه پالایشگاه دولتی اعلام کرد. حال باید دید سهامداران چه واکنشی به این خبر نشان خواهند داد.
در گروه بانک نیز که طی ماه‌های اخیر در غیاب بزرگان این صنعت کاملا حاشیه‌نشین شده و حجم و ارزش معاملات این گروه به طور قابل توجهی کاهش یافته، انتظار می‌رود این روند کماکان ادامه داشته و شاهد دامنه نوسان کوتاه در میان نمادهای این گروه باشیم.
در میان خودرویی‌ها پیش‌بینی می‌شود روند معاملات پر‌نوسان باشد با این وجود به نظر می‌رسد اقبال سهامداران به سمت قطعه‌‌سازها بیشتر خواهد بود. از سویی دیگر توقف تعداد زیادی از نمادهای این گروه باعث کاهش حجم و ارزش معاملات این گروه شده است.
در گروه سیمانی که روز گذشته نیز با افزایش تقاضا مواجه و تنها گروه سبز پوش تالار شیشه‌ای بودند به نظر می‌رسد تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله افزایش صادرات سیمان به عراق و حذف تخفیف از روی قیمت‌ها شاهد روند رو به رشدی در میان نمادهای این گروه باشیم.
به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود معاملات امروز بازار سهام به‌رغم شروع مطلوب در دقایق ابتدایی در میانه‌های بازار با افزایش عرضه مواجه شده و روند نزولی در پیش بگیرد. اما با توجه به جو روانی مثبت حاکم بر بورس به نظر می‌رسد این روند چندان طولانی نباشد.
منبع خبر: اقتصاد نیوز
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۸:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد