قیمت طلا افزایشی می‌شود

قیمت طلا افزایشی می‌شود
هفته گذشته اونس طلا با ۳/ ۱ درصد رشد به قیمت ۱۲۶۶ دلار رسید تا اکنون پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد بیانگر ادامه رشد ارزش فلز زرد باشد. جالب اینجا است که در هر دو گروه، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو از انتظار رشد قیمت طلا در روزهای پیش‌رو گفته‌اند. درصد «کاهشی»‌های هر دو گروه هم به طرز جالبی ۲۵ درصد است و ۱۲ درصد از هر دسته نیز جهت‌گیری طلا در گام آخر اکتبر را نامشخص دانسته‌اند.

 در نظرسنجی از تحلیلگران 16 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 10 نفر افزایش و 4 نفر، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 2 نفر نیز نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از مخاطبان نیز که بازتاب‌دهنده نگاه سرمایه‌گذاران خرد است، 758 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان، 480 نفر افزایش و 189 نفر، کاهش قیمت‌ها را در هفته جدید کاری که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، پیش‌بینی کرده‌اند. 89 نفر نیز نظری خنثی داشته‌اند. از نظرسنجی‌های میانه ماه مه کیتکو، تحلیلگران در 17 هفته پیش‌بینی درست و 5 هفته پیش‌بینی نادرست داشته‌اند. سرمایه‌گذاران خرد نیز 14 پیش‌بینی درست و 8 پیش‌بینی نادرست داشته‌اند.
یک دلیل مهم خوش بینی به روند روزهای پیش رو توانایی طلا در حفظ رشد میانه هفته گذشته حتی پس از رشد دلار است. شان لوسک، مدیر صندوق تجاری والش تریدینگ می‌گوید: «حتی با رشد دلار در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هم طلا در میانه محدوده 1260 دلار ماند. با توجه به تحولات اقتصادی جهان، به‌نظر من کسی در این شرایط نمی‌خواهد کاهشی باشد.» دنیل پاویونیس، دلال ارشد کالا در موسسه «آرجی‌او فیوچرز» هم می‌گوید: «نشکستن قیمت‌های طلا با وجود رشد دلار نشانه قدرت فلز زرد است.» کالین چیزینسکی، تحلیلگر ارشد «سی ام سی مارکتس» هم افزایشی است: «دلار به لحاظ فنی توان خود را از دست داده و طلا هم به فصلی نزدیک می‌شود که به‌طور سنتی شاهد افزایش خریدها است. همچنین تنها 3 هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده و ریسک سیاسی ادامه دارد.» کوین گرادی، رئیس «فینیکس فیوچرزاند آپشنز» حتی انتظار جهش قیمت‌ها با پایان موقعیت فروش معامله‌گران را دارد. او به این واقعیت اشاره می‌کند که صندوق‌های قابل معامله در بورس، طلای خود را حفظ کرده‌اند و این به آن معنا است که با وجود افت طلا در ابتدای اکتبر، طلا هنوز خواهان دارد: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از فروش قابل‌توجه طلا وجود ندارد.»
اما فیل فلین، تحلیلگر ارشد «پرایس فیوچرز گروپ» جهت بازار را نامشخص می‌بیند. او می‌گوید قدرت نمایی اخیر دلار مانع طلا است، اما پاییز فصل جشن‌های هند و تعطیلات دسامبر در آمریکا است: «من فکر می‌کنم عوامل کاهشی و افزایشی این هفته یکدیگر را خنثی خواهند کرد.»

منبع خبر: 
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۸:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد