ایستگاه های گاز استان قزوین آنلاین پایش می شوند

ایستگاه های گاز استان قزوین آنلاین پایش می شوند
سامانه کنترل و مانیتور ایستگاه های تقلیل فشار گاز استان قزوین راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: سامانه کنترل و مانیتور ایستگاه های تقلیل فشار گاز این استان با تاکید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حوزه پایش آنلاین ایستگاه ها راه اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین درباره این سامانه گفت: سامانه مانیتورینگ این شرکت در دو فاز برنامه ریزی و طراحی شده که فاز نخست آن، اواخر مهرماه امسال به بهره برداری رسیده است.
بوشهری درباره فاز نخست این سامانه افزود: فاز نخست پروژه یادشده که پنج ایستگاه سی جی اس و ٣٠ ایستگاه سی ان جی در سطح استان قزوین را در بر می گیرد با اعتبار حدود ١٠ میلیارد ریال طی یکسال براساس آخرین استانداردها و دستورعمل های شرکت ملی گاز ایران عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: جایگاه های سی ان جی موجود در شهرستان های قزوین، تاکستان، آبیک، بوئین زهرا، الوند با استفاده از تجهیزات مانیتورینگ آنلاین، تحت کنترل و نظارت واحدهای بهره برداری و اندازه گیری شرکت گاز استان قرار گرفته اند.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین، این موضوع می تواند نقش مهمی در رصد کردن مقدار گاز ورودی و مصارف این جایگاه های سوخت داشته باشد.
بوشهری همچنین از طراحی و برنامه ریزی لازم برای اجرای فاز دوم پروژه مانیتورینگ با بهره گیری از تجربیات فاز نخست خبر داد و گفت: فاز دوم سامانه مانیتورینگ شامل ٢٨ ایستگاه سی ان جی و ١١ ایستگاه سی جی اس مهم و پرمصرف استان می شود.
وی اعلام کرد: براساس برنامه های تعریف شده، فاز دوم این طرح در سال آینده به بهره برداری می رسد.
بوشهری یادآور شد: از مزایای این سامانه می توان به کنترل میزان گاز ورودی استان و پایش شرایط ایستگاه های سی جی اس به ویژه در فصل سرد سال و نیز کنترل وضع و صحت عملکرد ایستگاه های سی ان جی اشاره کرد.

 

منبع خبر: اکوفارس
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲:۱۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد