علت اصلی بدهی بیمه ها چیست؟

علت اصلی بدهی بیمه ها چیست؟
ایرج حریرچی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد و ۳۸۵ هزار مرگ در کشور ثبت شد که از این تعداد مرگ، ۲۵ درصد زیر ۵۰ سال و ۵۵ درصد زیر ۷۰ سالند که مرگ زودرس محسوب می شود.

حریرچی ادامه داد: مرگ های زیر 50 سال و کمتر از 70سال از نظر سیستم بهداشتی کشورها، مرگ زودهنگام است و تمام هدف و مسئولیت ذاتی سیستم بهداشتی - درمانی کشورها این است که این مرگ و میرها را کاهش دهند.

بدهی بیمه ها به علت بیمه شدن 9 میلیون بیمه شده جدید
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره بودجه های طرح تحول سلامت گفت: این بودجه ها اغلب به موقع وصول نمی شود و همین امسال نیز با گذشت هفت ماه از سال هنوز هفت دوازدهم بودجه را نگرفته ایم؛ بیمه ها نیز حدود یکسال تاخیر دارند با این وجود سرسوزنی از اجرای هیچ کدام از بسته های طرح تحول سلامت کم نشده است.
وی تصریح کرد: تمام خدمات کاهش هزینه های بستری مردم در بیمارستان های دولتی، رایگان شدن زایمان طبیعی و ایجاد پایگاه های سلامت در حاشیه شهرها همگی به قوت در حال اجراست.
حریرچی در پاسخ به پرسشی درباره سپرده گذاری 2هزار و 500 میلیارد تومانی دانشگاه های علوم پزشکی در بانک ها توضیح داد: دانشگاه های علوم پزشکی حتی یک ریال سپرده گذاری در بانک ها نداشته اند، اما همه اعتبارات جاری و عمرانی که در اختیار این مراکز قرار می گیرد باید در بانک باشد تا شائبه اختلاس به وجود نیاید؛ ضمن اینکه هزینه کرد آن به مرور و طی سال انجام می شود و باید در بانک قرار گیرد.
این مقام مسئول دروزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مشکلات نظام سلامت، بدهی بیمه ها به خاطر بیمه شدن حدود 9 میلیون فرد جدید است.
حریرچی اضافه کرد: هزینه این بیمه شدگان در سال 93حدود 2 هزار میلیارد تومان بود؛ در سال 94 حدود سه هزار و 600 میلیارد تومان شد و در نیمه اول امسال نیز 2هزار میلیارد تومان برای این افراد هزینه شد؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار و 600 میلیارد تومان از بدهی 9 هزار و 700 میلیارد تومانی بیمه ها به وزارت بهداشت بابت خدماتی است که به این افراد داده شده و وصول نشده است.
وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی هیچ پول اضافه ندارند که در بانک سپرده گذاری کنند، حق چنین کاری را هم ندارند، البته حدود هزار و 699 واحد مستقل مالی در وزارت بهداشت وجود دارد که این مراکز نیز باید اعتبارات خود را در بانک نگهداری کنند و با واسطه دانشگاه ها بودجه های خود را از خزانه می گیرند.

منبع خبر: بنکر
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۹:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد