تجهیزات جدید جایگزین تجهیزات قدیمی نیروگاه ری می‌شود/کارکنان نگران نباشند

تجهیزات جدید جایگزین تجهیزات قدیمی نیروگاه ری می‌شود/کارکنان نگران نباشند
مدیرعامل نیروگاه ری گفت: هیچ جای نگرانی وجود ندارد و کارکنان و پیمانکاران نیروگاه ری با اجرای طرح بازسازی و بازتوانی نیروگاه، در همین نیروگاه که نسبت به امروز راندمانی بالاتر دارد و نوسازی شده است به کار خود ادامه می دهند.

«محمد رضا شجاعی» مدیرعامل نیروگاه ری در تشریح جزئیات نوسازی نیروگاه گازی ری و تبدیل آن به نیروگاهی با سیکل ترکیبی اظهار داشت: اینکه نیروگاه ری قرار است جمع شود مربوط به تجهیزات قدیمی این نیروگاه است که حدود 4 دهه در مدار بهره برداری است و نیاز به نوسازی دارند؛ اما این به معنای آن نیست که نیروگاه ری قرار است دیگر وجود نداشته باشد، بلکه شاهد این خواهیم بود که تجهیزات قدیمی نیروگاه یک به یک و با برنامه ریزی مدون که به فرآیند تولید برق نیروگاه کمترین خلل را وارد کند، جمع شده و واحد به واحد نوسازی تجهیزات صورت می گیرد و در واقع تجهیزات جدید به جای تجهیزات فرسوده جایگزین خواهد شد.

وی افزود: موضوع مهم نوسازی و بازسازی نیروگاههای فرسوده به اطلاع رئیس محترم جمهور نیز رسیده و با موافقت دولت، برنامه های اجرایی اینکار در حال آماده سازی است، مقدمات کار را در نیروگاه ری آماده کرده ایم و حتی قراردادها نیز آماده شده اند و امیدواریم ظرف مدت 3 تا 4 ماه آینده، نوسازی و بازتوانی نیروگاه ری به مرحله اجرا وارد شود.

مدیرعامل نیروگاه ری با اشاره به اینکه برخی کارکنان نیروگاه و پیمانکاران از خبر جمع شدن نیروگاه ری اظهار نگرانی کرده بودند، گفت: این نیروگاه در نقطه ای واقع شده که به خاطر احتمال افت ولتاژ جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب تهران و نیاز شبکه نمی توان آنرا برچید و از مدار خارج کرد، برنامه دولت نیز برچیدن نیروگاه نیست بلکه نوسازی و بازتوانی آن است؛ پس هیچ جای نگرانی وجود ندارد و کارکنان و پیمانکاران نیروگاه ری با اجرای طرح بازسازی و بازتوانی نیروگاه، در همین نیروگاه که نسبت به امروز راندمانی بالاتر دارد و نوسازی شده است به کار خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه ری راندمانی پایین دارد چرا که تجهیزات آن فرسوده شده است و طبق مطالعاتی که در چندسال گذشته روی این نیروگاه انجام شده، تجهیزات آن قابلیت بازسازی ندارند، بلکه باید تجهیزات فرسوده با تجهیزات جدید با راندمان بالاتر جایگزین شوند، پیش بینی می شود نیروگاه سیکل ترکیبی ری، راندمانی دو برابر وضعیت فعلی نیروگاه داشته باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: بنابراین نیروگاه ری بر سر جای خود باقی می ماند و کار تولید برق را ادامه خواهد داد، فقط تجهیزات قدیمی آن جمع آوری شده و با تجهیزات جدید و به روز جایگزین می شود.

وی افزود: با نوسازی این نیروگاه، برآورد شده که با میزان مصرف فعلی گاز، دو برابر مقدار فعلی در نیروگاه ری برق تولید خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، راندمان فعلی نیروگاه گازی ری، 24.7 درصد است که این راندمانِ پایین به معنای مصرف بیش از حد سوخت برای تولید برق است. در طرح بازتوانی نیروگاهها که حدود 6 ماه است در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته، رسیدگی به وضعیت واحدهای فرسوده برق با نوسازی آنها مورد توجه قرار دارد.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد