سهم انرژی های تجدیدپذیر از سبد انرژی جهان به 28 درصد افزایش می یابد

سهم انرژی های تجدیدپذیر از سبد انرژی جهان به 28 درصد افزایش می یابد
آژانس بین المللی انرژی (IEA)* پیش بینی سال 2015 خود درباره سهم انرژی های تجدیدپذیر از سبد انرژی جهان در پنج سال آینده را اصلاح و اعلام کرد: این آژانس اکنون انتظار دارد سهم جهانی انرژی های تجدیدپذیر از 23 درصد در سال 2015 به 28 درصد در سال 2021 افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش «بازار انرژی های تجدید پذیر در میان مدت»، علت این افزایش رشد را حمایت شدید کشورهای آمریکا، چین، هند و مکزیک از سرمایه گذاری روی انرژی های پاک و کاهش چشمگیر هزینه استفاده از این انرژی ها اعلام کرد.
آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد در پنج سال آینده، هزینه استفاده از سلول های خورشیدی یک سوم و هزینه استفاده از انرژی باد در خشکی 15 درصد کاهش یابد.
بنا به اعلام آژانس یاد شده، سال 2015 نقطه عطفی برای انرژی های تجدیدپذیر و در راس آنها انرژی های باد و خورشیدی بوده است.
در سال گذشته میلادی بیش از نصف ظرفیت برق تولیدی در سراسر جهان بالغ بر 153 گیگاوات از انرژی های تجدیدپذیر بود که 15 درصد بیش از سال 2014 است.
بخش عمده این برق تولیدی ناشی از انرژی های خورشیدی و باد بود به طوری که 66 گیگاوات آن از انرژی باد و 49 گیگاوات آن از انرژی خورشیدی تامین شد.
«فاتح بیرول» مدیرعامل آژانس بین المللی انرژی گفت: ما شاهد تحول بازار جهانی برق به لحاظ سهم انرژی های تجدید پذیر در تولید آن هستیم و مانند دیگر زمینه ها، مرکز ثقل رشد انرژی های تجدید پذیر نیز در حال حرکت به طرف بازارهای نوظهور است.
اژانس بین المللی انرژی در این گزارش تاکید کرد، عوامل بسیاری سبب ساز رشد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هستند که از آن جمله می توان به رقابت، افزایش حمایت کشورهای تاثیرگذار و پیشرفت فناوری اشاره کرد.

منبع خبر: ایرنا
  ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۴:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد