تدوین بسته توسعه گرا در بازآفرینی شهری

تدوین بسته توسعه گرا در بازآفرینی شهری
مدیر عامل عمران و بهسازی شهری گفت: برای توسعه و بازآفرینی شهری در حوزه نهاد سازی در حال تدوین بسته توسعه گرا با حضور بخش خصوصی هستیم.

محمد ایزدی در گفتگویی با بیان اینکه اولویت دولت در سیاستهای توسعه ای شهری بحث بازآفرینی شهری است گفت: تلاش می کنیم تا پاسخی برای حجم وسیعی از مشکلات حجم شهری پیدا کنیم و از محلات به عنوان فرصتی برای تامین نیازها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لازمه برنامه ریزی برای بازآفرینی شهری، تهیه ابزارهای لازم و همچنین ساختار و تشکیلات برای مدیریت اجراست.

ایزدی تصریح کرد: در بخش ابزار تلاش کردیم تا با محور قرار دادن بانک مسکن تسهیلات را ارائه دهیم بطوریکه تسهیلات بهسازی و نوسازی ویژه ای پرداخت شده است و صندوق پس انداز یکم نیز با کاهش سود 8 درصدی زمینه خوبی برای تشویق خریداران و متقاضیان را فراهم کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حوزه نهاد سازی در حال تدوین بسته جدیدی به نام توسعه گرا هستیم که در نظام و ارکان ساخت و ساز تعریف شد که متعلق به بخش خصوصی با نظارت دولت است.

وی افزود: تدوین برنامه های عملیاتی از طریق ستادهای بازآفرینی در مقیاس شهر، استان و ملی را در برنامه قرار دادیم که با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها برنامه را پیش ببریم.

وی افزود: ضمن تنوع بخشی در بحث تسهیلات امتیازهای ویژه ای برای بهسازی و نوسازی صورت گرفته است مدلهای مختلف تسهیلات از جمله برای مقاوم سازی، نوسازی، ودیعه مسکن در بافت فرسوده اعطا شده که بیشترین تمرکز در اعطای تسهیلات بر روی بانک مسکن است.

ایزدی تصریح کرد: بانک مسکن در سال گذشته 5 هزار تسهیلات را پرداخت کرد و به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

وی تاکید کرد: سایر بانکها نیز، از ابتدای سال 16 هزار تسهیلات را پرداخت کردند که بانکهای سپه و رفاه نیز اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات کردند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۶:۳۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد