رشد تقاضای هند بهای طلا را افزایش داد

رشد تقاضای هند بهای طلا را افزایش داد
قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز چهارشنبه نیز تحت تاثیر رشد تقاضای فیزیکی در بازار هند، به روند صعودی خود ادامه داده است.

قیمت روز طلا در بازارهای بین المللی که روز سه شنبه به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود،  در آستانه فصل جشن های سراسری و تقاضا در هند با افزایش نسبی روبرو شده و تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.1 درصد افزایش به بیش از 1275 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1276 دلار رسیده بود. این بالاترین قیمت طلا از 5 اکتبر تاکنون به شمار می رود.
این در شرایطی است که بریتانیا در مسیر خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد و نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور مطرح شده است.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز تاکید کرد: بانک مرکزی اروپا از این مساله آگاه است که اجرای سیاست های انبساطی هزینه های زیادی را به بخش مالی وارد کرده و شاید ترجیح دهد که سیاست نرخ بهره منفی را برای مدت زمان زیادی ادامه ندهد.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی برگزاری 2 نشست فدرال رزور آمریکا در ماه های نوامبر و دسامبر و انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر می تواند مهمترین تاثیر را بر روند قیمت طلا و ارزش دلار طی هفته های آینده داشته باشد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.34 درصد افزایش به بیش از 956 تن رسیده است. تازه ترین آمارهای اقتصادی نیز نشان می دهد که قیمت مسکن در آمریکا از ابتدای امسال تا اوت بیش از 5.1 درصد رشد داشته است.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.
رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین نیز عام موثر و مهمی بر قیمت طلا خواهد بود. نگرانی ها نسبت به تبعات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر بازار ارز و طلا خواهد داشت.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۱:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد