راه اندازی بانک طلا به تولید و صادرات آن کمک می کند

راه اندازی بانک طلا به تولید و صادرات آن کمک می کند
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: راه اندازی بانک طلا و دریافت آن به صورت سپرده به تولید و صادرات طلا کمک می کند.

محمد کشتی آرای در گفتگوی خود افزود: به عنوان صنف طلا و جواهر پیشنهاد دادیم با راه اندازی بانک طلا هم به کسانی که در منزل خود اندوخته طلا دارند به لحاظ امنیتی کمک کنیم و هم در بحث تولید و صادرات طلا موثر باشیم.

وی ادامه داد: فردی که طلا یا سکه خود را به بانک ارائه دهد ، بانک این طلا را به صورت سپرده از فرد قبول می کند و در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد ، با این اقدام هم فردی که طلا را به بانک ارائه می دهد از بانک طلا طلبکار است و هم کسی که طلا را دریافت می کند همیشه به بانک طلا بدهکار است.
کشتی آرای افزود : این اقدام باعث می شود هم طلا گیرنده و هم طلا دهنده از افت ارزش ناشی از نرخ تورم مصون بماند و هم فردی که این طلا را سپرده گذاری می کند آن را در جای مطمئنی گذاشته و سود هم دریافت کرده است و به این شکل رونق در طلا و جواهر ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از طلای پس انداز شده در منازل وجود ندارد ، گفت: اما این نوع پس انداز در منازل بسیار قابل توجه است و در صورتی که این طلاها به بانک طلا واگذار شود ، می تواند در صنعت طلا و صادرات آن تأثیر فراوانی داشته باشد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در مبادلات بانکی سکه یا طلا فرقی نمی کند و هر دو باید به واحدی مانند طلا 18 عیار تبدیل و در بانک طلا سپرده گذاری شود.

روند صعودی قیمت طلا طی چند روز اخیر
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: این هفته قیمت جهانی طلا 15 دلار افزایش یافت و در ادامه با کاهش ارزش دلار باعث افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی شد.
محمد کشتی آرای ادامه داد: در روزهای شنبه و یکشنبه قیمت طلا ثابت ماند ولی از روز گذشته با شروع بازارهای مالی و انتشار برخی از شاخص ها و همچنین خبرهای انتخابات آمریکا قیمت جهانی طلا رو به افزایش یافت.
وی افزود: قیمت ارز هم در داخل افزایش یافت و بدین ترتیب با افزایش قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت ارز ، قیمت سکه و طلا در داخل کشور افزایش پیدا کرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در چند روز اخیر قیمت سکه حدود 10 هزار تومان افزایش داشته است.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۱:۵۲ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد