قرار داد توسعه میدان گازی فرزاد ب بین ایران و هند امضا می شود

قرار داد توسعه میدان گازی فرزاد ب بین ایران و هند امضا می شود
دولت هند اعلام کرد قرارداد توسعه میدان فرزاد ب با ذخایر تقریبی 18.75 تریلیون فوت مکعب گاز تا ماه مارس 2017 (اسفند) بین تهران و دهلی نو امضا می شود.

در بخشی از بیانیه دولت هند که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است شرکت 'او وی ال' درحال آماده کردن یک طرح جامع برای توسعه این میدان و کار بر روی فرمول قیمت گذاری است .
کنسرسیومی متشکل از شاخه خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی هند (OVL)، ایندین اویل (IOC) و اویل ایندیا در سال 2008 به کشف گازی فرزاد ب کمک کردند اما به دلیل تحریم های غرب علیه ایران، برای استخراج گاز از آن درخواستی مطرح نکردند.
در سپتامبر 2014، ایران با اشاره به تاخیر شرکت های هندی در توسعه میدان فرزاد ب، این میدان را در فهرست میادینی قرار داد که قرار است برای آنها مناقصه برگزار شود. در آوریل 2015، تیمی از وزارت نفت هند به ایران سفر کرد تا با مقامات کشور برای انعقاد قرارداد توسعه این میدان گفت وگو کند.
'دار مندراپرادهان' وزیر نفت وگاز طبیعی هند خرداد امسال با بیان اینکه گفت وگو بین کنسرسیومی ازشرکت های هندی با ایران برای امضای توافقنامه توسعه میدان گازی فرزاد ب ادامه دارد اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات در شش ماه آینده به نتیجه برسد.
وی افزود:ایران تائیدیه کلی برای سرمایه گذاری شرکت های هندی در فرزاد ب داده ولی هیچگونه قراردادی تاکنون بین دو کشور امضا نشده است .
وزیر نفت و گاز طبیعی هند گفت که شرکت های هندی بدنبال دریافت تعرفه های مقرون به صرفه و مشوق های اقتصادی دراین طرح هستند.
هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین است و اکنون که تحریم ها برداشته شده، دهلی نو به دنبال راه هایی برای تعمیق روابط تجاری خود با تهران است.

منبع خبر: ایرنا
  ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۹:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد