تجمیع بیمه ها ضروری است

تجمیع بیمه ها ضروری است
موضوع تجمیع بیمه ها در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور دو تن از نمایندگان مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

"مصری" عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و "امینی فرد" سخنگوی کمیسیون بهداشت امشب 5 آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی موضوع تجمیع بیمه ها پرداختند.

مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون مسئله تجمیع بیمه ها گفت: در قانون برنامه پنجم به صراحت اشاره شده است که بیمه ها باید در بیمه سلامت ادغام شود.

وی با اشاره به اینکه، روش های دریافت حق بیمه و مبلغ خسارت یکسان است افزود: یکسان سازی شکلی و ادغام چند سازمان همیشه بهترین کار نیست.

امینی فرد با اشاره به اینکه، 12 سال از تشکیل بیمه سلامت ایرانیان گذشته است ادامه داد: در سال های اخیر طرح تحول سلامت به اجرا در آمد و در این راستا با مشکلاتی روبرو شوديم.

تجمیع بیمه ها ضرورت بسیاری دارد

وی با بیان اینکه، مسئله تجمیع بیمه ها ضرورتش بیشتر احساس می شود اظهار داشت: نقش حاکمیت در دیدن اقشار مختلف در رابطه با یارانه ها باید یکسان باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با بیان اینکه، با هم پوشانی بیمه ها و خلأ پوشش مواجهيم ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی از صندوق واحدی خرید خدمت می کند.

مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش یادآور شد: قبلا بیمه ها در زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار داشت اما در مجلس ششم به این نتیجه رسیدند که نمی شود، سیاست گذار، فروشنده خدمات، خریدار خدمات و ناظر بر خدمات یکی باشد لذا بیمه ها را از وزارت بهداشت جدا کردند و وظیفه بیمه ای، حمایتی و امدادی را در وزارت رفاه تجمیع کردند و حالا ما امروز دوباره بعد از چند سال به همان دلایلی که بیمه ها را از وزارت بهداشت جدا کردیم قصد داریم که آن ها را مجددا در زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار دهیم.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت نیز در این رابطه اظهار داشت: اگر بخواهیم با این مسئله درست اظهار نظر کنیم باید بالاترین قانون بالادستی را ملاک قرار دهیم و آنچه که هم اکنون ملاک است سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

بیمه ها باید در مجموعه وزارت بهداشت و درمان تعریف شوند

وی با اشاره به نقش کلیدی وزارت بهداشت و درمان در چند سال اخیر تصریح کرد: این وزارتخانه توانسته خدمات بیشتری در حوزه درمان ارایه کند و در مجموع نیز توانسته از هزینه های نظام سلامت را کنترل کند لذا باید آن را تقویت کنیم تا همه از آن بهره مند شوند.

امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اظهار داشت: نقدی که هم اکنون به وزارت بهداشت وارد می کنند تکالیف متعدد این وزارتخانه است.

وی اضافه کرد: اگر سیستم یکپارچه ای در وزارت بهداشت دیده شود دیگر این وزارتخانه نمی تواند صحبت از کارشکنی بیمه کند چراکه از میزان اعتبارات خود مطلع است و براساس آن تکالیفش را عمل خواهد کرد.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
  ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۱:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد