سامانه دوم معاملات پیاده سازی شد

سامانه دوم معاملات پیاده سازی شد
صبح امروز و با همت متخصصان شرکت مدیریت فناوری بورس ، سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران از فرابورس ایران ، مستقل جدا شد.

مرتضی آنالویی مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: از امروز 8 آبان ماه ۱۳۹۵ معاملات فرابورس بر روی هسته معاملاتی جداگانه و مختص این بازار صورت می‌گیرد.

وی افزود: در نتیجه تلاش کارشناسان شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، با استقرار و توسعه نرم‌افزارهای مختلف سامانه‌های معاملاتی، بازارهای فرابورس از بقیه بازارها مستقل گردید. با توجه به افزایش کمی معاملات، معامله‌گران و ابزارهای معاملاتی؛ اجرای پروژه‌های تکثیر سامانه فعلی و انتقال فرابورس به آن، به عنوان یک راه حل کوتاه‌مدت برای فراهم کردن افزایش ظرفیت رشد بازارها برگزیده و از ابتدای سال جاری بطور فشرده اجرا شده است. 

این مقام مسئول با برشمردن مزایای این طرح گفت:تقسیم تعداد تراکنش‌ها روی سامانه‌ها و کمتر شدن احتمال کندی ناشی از افزایش سفارش‌ها و معاملات با توجه به آمار، با اجرای این طرح در وضعیت معمول، افزایش ۴۰ درصدی سفارش‌ها و معاملات بورس و همچنین افزایش 2.5 برابری سفارش‌ها و معاملات فرابورس بدون ایجاد تغییر محسوس در پاسخ‌دهی سامانه‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود.

آنالویی امکان تفکیک راحت‌تر فرآیندها و گروه‌های معاملاتی با قوانین و زمان‌بندی متفاوت را نیز از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و افزود: کاهش ریسک تسری یک مشکل به کل مجموعه نیز از دیگر مزایای طرح مذکور است برای مثال ایجاد مشکل در بازار بورس بر روی بازار فرابورس و برعکس آن تاثیر نخواهد گذاشت .

همچنین عملیات بازیافت در هنگام پیشامد یک مشکل تنها روی یک مجموعه‌ی کوچک‌تر لازم خواهد شد و این امر سرعت بازگشت به وضعیت طبیعی را افزایش خواهد داد و احتمال خطا را می‌کاهد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۱:۵۷ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد