ایمیل کلینتون قیمت اونس طلا را افزایش داد

ایمیل کلینتون قیمت اونس طلا را افزایش داد
قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای سومین بار متوالی با افزایش همراه شده و به بالاترین سطح در ۴ هفته اخیر رسیده است

به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ،تصمیم اف بی آی پلیس فدرال آمریکا برای از سرگیری تحقیقات درباره استفاده جنجالی هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای انجام امور رسمی و دولتی در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری و مکان امن برای طلا شده است.
این مساله موجب شده است تا احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا با افزایش روبرو شود. این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا بوده است.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 7.30 دلار افزایش به بیش از 1276 دلار رسیده است که بالاترین رقم از 3 اکتبر به شمار می رود.
قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.7 درصدی روبرو شده است. البته قیمت طلا در ماه جاری میلادی تاکنون با افت 3 درصدی همراه بوده است.
قیمت هر اونس نقره نیز با 15.7 سنت افزایش به 17.79 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت با رشد 1.7 درصدی همراه شده ولی در ماه اکتبر بیش از 7 درصد کاهش داشته است.
افزایش قیمت طلا در حالی است که جیمز کومی مدیر اف بی آی به کنگره آمریکا اعلام کرده است که این آژانس تحقیقات درباره ایمیل های جنجالی کلینتون را از سر گرفته است.
به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، این مساله می تواند ریسک سیاسی در آمریکا را افزایش دهد.
تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به 2.9 درصد رسیده است. انتشار این آمارها موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پیش از پایان سال 2016 میلادی، بیشتر شود.
برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که آغاز فصل جشن های سراسری در هند موجب خواهد شد تا قیمت هر اونس طلا در شرایط کنونی بین 1250 تا 1280 دلار تثبیت شود.

منبع خبر: 
  ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد