الزام مقاوم سازی ساختمانهای روستایی

الزام مقاوم سازی ساختمانهای روستایی
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: با مقاوم سازی ساختمانهای روستایی، اماکن روستایی در زمان وقوع حوادث طبیعی سرپناه مردم خواهد شد.

عزیزالله مهدیان درباره پدافند غیر عامل در بخش مسکن افزود: الزاماتی در بخش ساخت و ساز وجود دارد که با رعایت این الزامات از جمله اصول فنی و مباحث آئین نامه های ملی می توانیم کمترین آسیب را در حوادث مختلف داشته باشید.

وی ادامه داد: امروز به الزامات ساختمانی و مبحث 21 توجه ویژه ای می شود و مردم در ساخت و ساز به آن توجه می کنند.

مهدیان تصریح کرد: یکی از الزامات این است که ساختمان ها باید در حالت عادی اداری اما در زمان بحران به عنوان پناهگاه مردم باشند تا مردم بتوانند در زمانهای خاصی از جمله بمباران و زلزله از این ساختمانها استفاده کنند و بتوانند چند روزی ساکن این ساختمانها باشند.

مهدیان تاکید کرد: با ایجاد دفاتر حتی روستایی و دفاتر فنی و طراحی اماکن روستایی، در زمان ساخت تمامی خانه های روستایی با مشخصات فنی ساخته می شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات در چند مرحله صورت می گیرد و با رعایت مشخصات فنی مرحله بعدی تسهیلات ارائه می شود خوشبختانه در روستاها ساخت اصولی و فنی فرهنگ سازی شده است و هیچ خانه ای بدون نقشه ساخته نمی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تا به امروز 40 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شد است و از 5 میلیون و 200 هزار واحد 2 میلیون واحد مقاوم سازی شده است و در تلاش هستیم تا سال 1405 مقاوم سازی ها به 75 درصد برسد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۸:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد