روز تاریخی شاخص بورس و افزایش 1041 واحدی

روز تاریخی شاخص بورس و افزایش 1041 واحدی
در داد و ستدهای اولین روز هفته شاخص کل با رشدی قدرتمند وارد کانال 80 هزار واحدی شد.
در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس یک هزار و 41 واحد بالا فت و به 80هزار و 340 رسید.
همچنین در این روز سهامداران بیش از یک میلیارد و 237 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 772 میلیارد ریال در 83 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
همه شاخص های منتخب بورسی صعود کردند و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 984 واحد و 758 واحد بالا رفتند.
نمادهای ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند. این در حالی بود که کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کرد.
در معاملات امروز گروه های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان بجنورد، معادن بافق، آسان پرداخت پرشین، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی فناوران، سرمایه گذاری امید و لیزینگ ایرانیان بود.
این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای کشتیرانی، قند قزوین، صنایع لاستیکی بارز، شهد، تایدواتر خاورمیانه، قند لرستان و ذغال سنگ نگین طبس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
همچنین امروز سهامداران برای خرید سهام آسان پرداخت پرشین، پتروشیمی فجر،گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی خارک، پتروشیمی فناوران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و سهام تامین ماسه ریخته گری بیشترین تقاضاها و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.
در مقابل اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه، حق تقدم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، واحدهای صندوق پارند پایدار کیش، موتورسازان تراکتورسازی ایران و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.
همچنین امروز چادرملو با معامله 100 میلیون سهم به ارزش 193 میلیارد ریال در نماد معاملات بلوکی و گل گهر با معامله بلوکی 89 میلیون سهمی به ارزش 193 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۱:۱۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد