احتمال افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی

احتمال افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی
بهای طلا در هفته گذشته در بازارهای بین المللی نوسان زیادی را تجربه نکرد و بر اساس پیش بینی کارشناسان در نظرسنجی کیتکو، قیمت طلا رشد اندکی را تجربه کرد.

باید دید در هفته های آینده چه تحولاتی در بازار طلا رخ خواهد داد و آیا می توان به افزایش قیمت ها به بالای 1300 دلار در هر اونس امیدوار بود؟

روزهای پنج شنبه و جمعه قیمت طلا تغییر بزرگی نداشته و اندکی رشد کرده است.
این در حالی است که خبرهای منتشر شده از اقتصاد آمریکا مثبت است و انتظار می رفت قیمت ها کاهش یابد.
به گفته کارشناسان دلیل رشد نسبی قیمت طلا ، پیش بینی افزایش تقاضای فیزیکی در هند در آستانه فستیوال دیوالی و نیز ریسک انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بوده است.
همچنین گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد هفته قبل تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری در این کشور 258 هزار نفر بوده که نسبت به دو هفته پیش پایین تر است.
از سوی دیگر فروش مسکن در ماه گذشته میلادی در مقیاس ماهانه بیش از پیش بینی ها افزایش یافته است.
البته سفارش کالاهای بادوام رضایت بخش نبود و این امر نشان می دهد بخش تولید کارخانه ای این کشور هنوز به استحکام مورد نظر نرسیده است.
در روزهای اخیر نوسان قیمت طلا زیاد نبود و این در حالی است که اخباری که درماه های اخیر از اقتصاد آمریکا منتشر شده مثبت بوده و این امر زمینه را برای بالا بردن نرخ های بهره فراهم کرده است. افزایش نرخ های بهره به رشد ارزش دلار و و کاهش قیمت طلا منجر می شود.
یک عامل ثبات در قیمت طلا، پیش بینی افزایش تقاضای فیزیکی برای این فلز درهند در روزهای آینده است رد آستانه جشن های هند، میزان خرید طلا افزایش پیدا می کند.
از سوی دیگر 10 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می شود و این انتخابات یک ریسک برای اقتصاد جهان است و سبب جذابیت طلا می شود .
این دو عامل سبب شده تاثیر اخبار مثبت اقتصاد آمریکا بر بازار طلا خنثی شود و قیمت ها تغییر بزرگ نداشته باشند. تحلیلگران معتقدند قیمت ها در روزهای آینده بین 1260 دلار تا 1280 دلار نوسان خواهد کرد و احتمال افزایش قیمت ها به بالای 1300 دلار بسیار اندک است.
باید دانست جشن های دیوالی در هند یک عامل زودگذر حمایت برای قیمت طلاست از سوی دیگر اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون پیروز شود که احتمال آن زیاد است ، ریسک بزرگی اقتصاد این کشور را تهدید نخواهد کرد در نتیجه طلا خیلی حمایت نخواهد شد و در نهایت سرمایه گذاران می دانند که بهبود شرایط اقتصادی در آمریکا به افزایش نرخ های بهره در این کشور منجر می شود.پیش بینی شده تا پایان سال آینده میلادی نرخ های بهره 3 بار بالا برده می شوند.
بدین ترتیب افق بازار طلا امیدوار کننده نیست .
منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۷:۵۳ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد