قیمت طلا به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید

قیمت طلا به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه) بازارهای جهانی با یک درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به بالاترین سطح خود در چهار هفته گذشته رسید.

به گزارش روز شنبه از رویترز، پس از آنکه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری آمریکا از یک پست الکترونیکی خصوصی برای دریافت اطلاعات محرمانه در دوران حضورش در وزارت امور خارجه را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد، قیمت طلا به طور چشمگیری بالا رفت.
در حالی که کمتر از 2 هفته به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، این خبر رقابت های انتخاباتی این کشور که در آن بر اساس نظرسنجی ها کلینتون از رقیب خود «دونالد ترامپ» جلوتر است، دچار شوک کرد.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 18:45 دیروز به وقت گرینویچ 0.8 درصد نسبت به روز پیش از آن (پنج شنبه 27 اکتبر) بالا رفت و به یک هزار و 278 دلار و 38 سنت رسید که بالاترین قیمت از چهار اکتبر (13 مهر) است.
در بازار کامکس نیویورک نیز در پایان معاملات دیروز، قیمت آتی طلا با 0.6 درصد رشد نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 276 دلار و 80 سنت در هر اونس رسید.
«تای وانگ»* مدیر بخش فلزات پایه و گرانبهای شرکت بی ام او کپیتال مارکتس** نیویورک گفت: اعلام اخیر اف بی آی این نگرانی را بوجود آورده است که اقدام پلیس فدرال آمریکا موقعیت ترامپ را تقویت خواهد کرد.
پس از اعلام اف بی آی که قصد بررسی مجدد موضوع یاد شده را دارد، شاخص سهام وال استریت و نرخ برابری دلار در برابر 6 ارز اصلی کاهش یافت.
اندازه شاخص دلار دیروز با 0.6 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 98.34 رسید در حالی که شاخص اس اند پی 500 دیروز با 0.3 درصد کاهش به سطح 2126.41 تنزل کرد.
در پایان معاملات دیروز بازار لندن همچنین، قیمت نقره با 1.3 درصد افزایش به 17 دلار و 82 سنت و پلاتین با 2.6 درصد افزایش به 987 دلار در هر اونس رسید.

منبع خبر: ایرنا
  ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۱:۳۵ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد