فروش 320 هزار سكه يك گرمي از روز آغاز

فروش 320 هزار سكه يك گرمي از روز آغاز
تاكنون در همين مدت كوتاه بيش از 320 هزار سكه يك گرمي به فروش رفته است.
دبيركل بانك مركزي از استقبال مردم از سكه‌هاي يك گرمي عرضه شده در صد شعبه بانك ملت و صادرات خبر داد و گفت:‌ تاكنون در همين مدت كوتاه بيش از 320 هزار سكه يك گرمي به فروش رفته است.
وي همچنين از برداشتن محدوديت عرضه دو سكه به هر نفر در صورت پايدار بودن اختلاف قيمت بين بازار و سكه‌هاي عرضه شده در شعب خبر داد.
سيدمحمود احمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به استقبال مردم از سكه‌هاي يك گرمي توضيح داد: به دليل ضرب اين سكه‌ها از سوي بانك مركزي و وجود فاكتورهاي امنيتي و پلمپ بودن سكه‌ها همچنين از استاندارد بودن عيار آن‌ها استقبال بسيار مناسبي از اين سكه‌ها شده است و خلاء‌ آن‌ها در بازار حس مي شد.
وي اين استقبال را با وجود محدوديت عرضه حداكثر دو سكه به هر نفر بسيار مناسب دانست.
دبيركل بانك مركزي درباره اختلاف سه تا سه هزار و 500 توماني قيمت اين سكه‌ها كه در شعب عرضه مي‌شوند با قيمت بازار آن‌ها عرضه مي‌شود گفت:‌ البته ما صد شعبه منتخب را معرفي كرده‌ايم و اين اختلاف قيمت براي ما قابل پيش بيني بود اما اگر اختلاف قيمت بين بازار و سكه‌هاي عرضه شده در بانك پايدار بماند محدوديت عرضه دو سكه به هر نفر را بر خواهيم داشت.
احمدي گفت: بانك مركزي از تير ماه آماده توزيع اين سكه‌ها بود ولي به دليل جلوگيري از احتمال بوجود آمدن بازار سياه براي اين سكه‌ها ذخيره خود را به سطح قابل قبولي افزايش داد.
به گفته وي در حال حاضر يك ميليون سكه يك گرمي آماده توزيع است و خط توليد اين سكه‌ها هم به صورت شبانه روزي مشغول توليد است.
احمدي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو از توزيع سكه‌هاي يادبود 500 توماني به مناسبت هفته وحدت خبر داد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۹:۳۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد