خانه مد آرماني (‎Giorgio Armani S.p.A)، شرکت طراحي مد و لباس ايتاليايي

خانه مد آرماني (‎Giorgio Armani S.p.A)، شرکت طراحي مد و لباس ايتاليايي
خانه مد آرماني (‎Giorgio Armani S.p.A.) يک شرکت طراحي مد و لباس ايتاليايي است که بيشتر به خاطر طراحي پوشاک مردانه شناخته شده است.
خانه مد آرماني (‎Giorgio Armani S.p.A.) يک شرکت طراحي مد و لباس ايتاليايي است که بيشتر به خاطر طراحي پوشاک مردانه شناخته شده است. اين شرکت به طراحي و ساخت محصولات متنوعي شامل پوشاک، لوازم آرايشي، عطر، لوازم دکور، جواهرات، عينک و ساعت با مارک‌هاي گوناگوني شامل جورجيو آرماني، آرماني کولزيوني، امپوريو آرماني، آرماني جينز، آرماني جونيور، آرماني اکسچنج و آرماني کاسا مي‌پردازد.
آرماني از طريق همکاري با ساير شرکت‌ها به حيطه‌هاي تازه‌اي مانند ساخت هتل‌ها و مراکز تفريحي زنجيره‌اي و حتي ساخت گوشي‌هاي موبايل نيز وارد شده است. اين شرکت ضمن همکاري با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحي و عرضه گوشي‌هاي موبايل لوکس با مارک آرماني نموده و همچنين پس از همکاري با شرکت لوازم آرايشي لورآل، عرضه عطرهاي زنانه و مردانه خود را آغاز کرده است.
جورجيو آرماني که در سال 1934 در پياچنزاي ايتاليا متولد شده، يکي از معروف‌ترين و با نفوذترين طراحان لباس است. او پس از تحصيلات مختصر پزشکي در دانشگاه ميلان و فعاليت‌هايي که در زمينه عكاسي داشت، برحسب اتفاق وارد صنعت مد شد.
او پس از دوران سربازي، حرفه خود را با يک ميز آرايشي ويتريني دريک فروشگاه بزرگ در ميلان با نام لاريناسنت آغاز کرد. او بعدا بيان کرد که سبک کلاسيک خود را در طول اين دوره و به دنبال سفرهاي مکرر به بريتانيا رشد و توسعه داده است.
زماني که او در فروشگاه لاريناسنت مشغول به کار بود، دائما براي کسب اعتبار در بازار و ديدن مغازه‌ها و ياد گرفتن از آنها به لندن سفر مي‌کرد. جورجيو در يکي از اين سفرها تعدادي ژاکت کشباف پشمي‌زرد رنگ در يک بوتيک کوچک ديد و آنها را به فروشگاه خودش آورد. اين ژاکت‌هاي پشمي‌زرد مورد استفاده دوک ويندسور بود و براي مردم متوسط مورد استفاده قرار نمي‌گرفت.
او در سال 1946 با داشتن دانشي عميق درباره پارچه و طراحي، به عنوان يک طراح در شرکت پوشاک مردانه «نينو چروتي هيتمن» استخدام شد. جورج آرماني در سال 1974 اولين لباس مردانه خود را معرفي کرد و اولين مجموعه لباس زنانه او يک سال بعد ارائه شد. بعد از گذشت
۱۰ سال از همکاري او با چروتي و ارائه طرح‌هاي مختلف براي اين کمپاني، آرماني به فکر افتاد که لباس‌هايي تحت نام خودش ارائه دهد و در سال ۱۹۷۵ اين ايده را عملي نمود و بدين شکل پايه‌هاي شرکت آرماني بنا نهاده شد. جورجيو آرماني و سرجيو گالئوتي اين شرکت را با سرمايه ده هزار دلار در سال ۱۹۷۵ در شهر ميلان بنيان گذاشتند.
جورجيو آرماني در سال 1979 شروع به توليد براي بازارهاي آمريکا كرد. اين شرکت در اوايل دهه 1980 توافقات مهمي ‌با شرکت اورآل براي توليد عطر انجام داد و خطوط جديد ديگري هم به شرکت اضافه کرد. در سال 1981 اولين سري فروشگاه‌هاي شعبه‌هاي پخش و فروش ارزان‌تر خود، شلوارهاي جين آرماني و بازار بزرگ آرماني را افتتاح کرد. آرماني همچنين در سال 2000 بخش جديد گريم و آرايشي را به محصولات خود افزود که توسط پت‌مگراس طرح‌ريزي مي‌شد.
در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجيو آرماني را به عنوان موفق‌ترين طراح دنيا معرفي کرد. در آستانه قرن‌بيست و يکم طرح‌هاي آرماني از ايتاليا فراتر رفت. در سال ۲۰۰۱ اين مجله او را در ليست اعضاي جديد مد و در رديف نوزدهم قرار داد.
اگرچه لباس‌هاي اين شركت همواره از نظر طراحي مورد توجه بود، اما به عنوان يك طراح موفق‌ بر اين باور بود كه لباس‌ها بايد به گونه‌اي طراحي شود كه براي پوشيدن مناسب و راحت باشند و تنها جنبه تزئيني و نمايشي نداشته باشند. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي توليد آرماني استفاده از رنگ‌هاي سرد در طراحي اين لباس‌ها بود. لذا بسياري بر اين باورند كه جورجيو آرماني نقش بسيار مهمي‌در جاودانه ساختن رنگ خاكستري در دنياي مد لباس داشته است و افرادي كه توليدات آرماني را انتخاب مي‌كنند بر اين باورند كه اين لباس‌ها تنها به گروه يا طبقه خاصي تعلق ندارند و همه افراد در هر سن، گروه يا موقعيت اجتماعي حتما مي‌توانند لباس مناسبي براي خود پيدا كنند.
در حال حاضر بيش از 4700 كارمند در 13 نمايندگي توليد آرماني در حال كار هستند و تعداد مراكز فروشگاهي اين شركت به بيش از 300 نمايندگي در 36 كشور در سطح دنيا افزايش يافته است. اين شرکت در پايان سال ۲۰۰۵ درآمدي بالغ بر 69/1 ميليارد دلار داشته است.
علاوه بر اين، جورجيو آرماني تصميم گرفته است به طور انحصاري مسووليت طراحي خانه‌هاي گران‌قيمت و مجلل و تبديل خانه‌هاي كلاسيك و قديمي‌شهر رم به خانه‌هايي لوكس، مدرن و امروزي را نيز برعهده گيرد. 
کوشان غلامي
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۵:۵۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد