چگونه مي‌توان در کار، از خانه موفق عمل کرد؟

چگونه مي‌توان در کار، از خانه موفق عمل کرد؟
واقعیت این است که در محل كار، تمامي‌عوامل محیط کار دست به دست هم مي‌دهند تا شما کار خود را انجام دهید. اما زمانی که در خانه هستید، درست عکس این موضوع اتفاق مي‌افتد.
واقعیت این است که در محل كار، تمامي ‌عوامل محیط کار دست به دست هم مي‌دهند تا شما کار خود را انجام دهید. اما زمانی که در خانه هستید، درست عکس این موضوع اتفاق مي‌افتد.
هر کس مي‌خواهد اندکی از زمان شما را بگیرد. خانواده، دوستان و حتی عادات شخصی خود شما مي‌تواند از میزان بهره وری شما بکاهد. در اینجا به برخی کارهایی که مي‌توانید در این مورد انجام دهید اشاره شده:
*یک برنامه زمانی برای خود تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. زمان خود را میان خانواده، کارهای مربوط به خانه و کار خود تقسیم کنید و یک راهنمای زمانی داشته باشید که به شما نشان دهد چه زمانی باید تنها به کار خود مشغول باشید.
*«نه» گفتن را یاد بگیرید. اینکه شما از خانه کار خود را انجام مي‌دهید نمي‌تواند بهانه ای برای دوستان و خانواده شما باشد که وقت و بی وقت مزاحم کار شما بشوند. یادگیری اینکه دعوت دوستان خود را هرقدر هم برایتان جذاب باشد رد کنید، امری حیاتی است. مسلما در این مورد استثنائاتی وجود دارد، به ویژه در مواردی که به خانواده شما مربوط مي‌شود. اما اینکه بتوانید تصمیم بگیرید و مرزی میان موارد ضروری و غیرضروری ایجاد کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است.
*عادات کاری خود را به گونه‌ای تغییر دهید که با کار از خانه هماهنگی بییشتری داشته باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام تمرکز خود را از دست مي‌دهند و انجام کارهای خود را عقب مي‌اندازند، ممکن است کار از خانه چندان برای شما مناسب نباشد. با خود روراست باشید. تلاش کنید بفهمید به چه روشی بهتر مي‌توانید کار کنید و شیوه کاری خود را بر آن اساس تعریف و تعیین کنید.
*در میان کار به خود استراحت بدهید و از این زمان‌های استراحت لذت ببرید. این بهترین قسمت کار از خانه است! مي‌توانید برنامه‌ای با فرزندان خود ترتیب دهید یا با دوستان خود ناهار بخورید.
کار از خانه معنای جدیدی به عبارت «تعادل میان کار و زندگی» مي‌دهد. این شیوه کاری نیازمند انضباط فردی، سازگاری و انعطاف پذیری است. هر چند كار از خانه بهترین شیوه کار برای همه افراد نیست، اما این راهکارهای کاربردی مي‌تواند شانس موفقیت شما را در به‌کارگیری این شیوه افزایش دهد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۷:۵۵:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد