اوپال سفید شیری: معرفی، خواص و کاربردها (milkey white opal)

اوپال سفید شیری: معرفی، خواص و کاربردها (milkey white opal)
سنگ اوپال سفید شیری، سنگی خارق العاده با خواص درمانی حیرت انگیز می باشد. با خواندن این مطلب با دنیایی جدید از رمز و رازهای سنگ های قیمتی آشنا خواهید شد و چه بسا سنگ اوپال سفید مورد علاقه شما نیز بشود.

سنگ اوپال سفید شیری، سنگی سرشار از جادو و نور است. درخشش فرشته‌ای و رنگین کمانی کنجکاو آن را به سنگی گران‌بها برای کلکسیونرها، عاشقان کریستال و جواهرات خبره تبدیل کرده است. اوپال سفید سنگی سرشار از آرامش و تعادل است که ارزش به‌دست‌آوردن آن را دارد.

عکس سنگ اوپال سفید شیری - زر

این سنگ که با نام‌های اوپال چینی و اوپال سفید شیری نیز شناخته می‌شود، از زمان‌های قدیم ارزشمند بوده است. اوپال سفید به‌عنوان سنگی آرامش و سکون، به احساسات مثبت و روابط خوب با دیگران کمک می‌کند.

ما در این مقاله اختصاصی سایت زر همراه شما هستیم تا اطلاعات جالبی از این سنگ خارق‌العاده و زیبا بیان کنیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید و در انتها نقطه‌نظرهای خود را برای ما ارسال نمایید.

تفاوت اوپال سفید با سایر رنگ‌های اوپال

اوپال های سفید معمولاً سنگ‌های مات یا شفاف هستند که ظاهری سفید کم‌رنگ دارند و درخشش‌های رنگین کمانی مشخصه اوپال دارند. تفاوت اصلی این رنگ اوپال با اوپال سیاه، علاوه بر رنگ پایه، این است که در اوپال سفید، بازی رنگ‌ها به دلیل شفاف بودن بدنه سنگ، به سمت روشن‌تر شدن گرایش دارد. اما در اوپال سیاه‌رنگ رنگین کمانی به دلیل پس‌زمینه تیره سنگ بسیار شدیدتر به نظر می‌رسد.

عکس انواع سنگ اوپال - سایت زر

تا آنجا که به شرایط تولید مربوط می‌شود، اوپال سفید تا حد زیادی فراوان‌ترین است. اوپال سفید که یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در سراسر جهان است، همیشه برای دوستداران سنگ‌های قیمتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

برای به‌دست‌آوردن بهترین مزایای اوپال سفید، معمولاً پوشیدن آن ایده خوبی است. حلقه اوپال سفید نیز در سایر کشورها به‌عنوان حلقه نامزدی طلا از محبوب‌ترین انتخاب‌ها است

انگشتر طلا زنانه نگین اوپال و برلیان - زر.

معرفی سنگ اوپال سفید شیری

معرفی سنگ اوپال سفید شیری - سایت زر

سنگ اوپال سفید از دیرباز یکی از زیباترین سنگ‌های قیمتی جهان به شمار می‌رفته است، زیرا تمام رنگ‌های طیف مرئی را نشان می‌دهد و هر جواهر منحصربه‌فرد است.

سنگ اوپال سفید، سنگی ظریف با انرژی‌های ظریف اما پر جنب‌وجوش است. در واقع، کسانی هستند که به دلیل تمام انرژی که می‌تواند از خود عبور دهد، این سنگ را یکی از سخت‌ترین سنگ‌ها می‌دانند. معانی باطنی زیادی در اطراف اوپال سفید وجود دارد.

خواص سنگ اوپال سفید

خواص سنگ اوپال سفید - سایت زر

  1. یکی از خواص سنگ اوپال سفید این است که اوپال سفید آگاهی کیهانی شما را تقویت می‌کند و بینش‌های عرفانی و روانی شما را تقویت می‌کند.
  2. این سنگ به الهام گرفتن کمک می‌کند و خلاقیت و اصالت را تحریک می‌کند. به‌طوری‌که همراه داشتن سنگ اوپال سفید باعث می‌شود ایده‌های خلاقانه جریان پیدا کنند و هر بار که به آن تقویت اضافی نیاز دارید به شما انرژی می‌دهد.
  3. همچنین از خواص سنگ اوپال می‌توان به انرژی‌های این سنگ اشاره کرد که شما را تشویق می‌کند تا خود واقعی‌تان را بیان کنید. به همین دلیل با خود احساس امنیت و آرامش خواهید کرد و در گفتار، افکار و اعمالتان به آن توجه می‌شود.
  4. از دیگر خواص سنگ اوپال سفید این است که اوپال سفید سنگی است که جذب بالایی دارد. تمام افکار و احساسات شما را جمع‌آوری می‌کند و آنها را دور نگه می‌دارد تا شما را تحت‌تأثیر قرار ندهند.
  5. اوپال سفید به‌عنوان یک سنگ بسیار محافظ در نظر گرفته می‌شود. سنگی که می‌تواند از شما در برابر انرژی‌های منفی و چشم بد محافظت کند.
  6. در مورد خواص سنگ اوپال سفید گفته می‌شود که اوپال سفید می‌تواند به درمان عفونت‌ها و تب‌های مختلف کمک کند. همچنین می‌تواند خون و کلیه‌ها را تصفیه کند.
  7. اعتقاد بر این است که اوپال سفید با تابش نور و باز کردن راه به مسافران محافظت می‌کند. به دلیل توانایی‌اش در ایجاد آرامش، از درگیری‌هایی که ممکن است باعث آسیب یا بی‌ثباتی حامل آن شود، محافظت می‌کند.
  8. از دیگر خواص سنگ اوپال سفید این است که بر بدشانسی محافظت می‌کند و توانایی سرمایه‌گذاری انرژی به نفع کسانی را دارد که آن را به‌عنوان حرز می‌پوشند.
  9. این گوهر به شما یادآوری می‌کند که فقط شما مسئول وضعیت عاطفی خود هستید. برای همین کمک می‌کند آسیبی را که احساسات شما ممکن است به شریک زندگی یا رابطه‌تان وارد کرده باشد، ترمیم کنید و این یکی دیگر از خواص سنگ اوپال سفید است.
  10. اوپال سفید شما را به مثبت‌اندیشی تشویق می‌کند. مهربانی، عشق، شفقت و سخاوت را ترویج خواهد کرد.
  11. اوپال سفید یک منبع نور است. در زمینه ارتباطات، تفکر و روابط بین فردی طرف‌دار مثبت‌اندیشی، گشاده‌رویی و تعادل است. معمولاً به‌عنوان سنگ زینتی در گردنبندهایی که دارای چندین تکه هستند استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که نسبت به سایر اوپال ها گران‌تر است، در مقادیر زیادی استفاده می‌شود.
  12. از خواص اوپال سفید این است که با تحریک شوروشوق، شوخ‌طبعی، خوش‌بینی و تخیل به تعادل عاطفی کمک می‌کند. یعنی هنگام حمل این سنگ متوجه خواهید شد که می‌توانید خود را با خلق‌وخوی بهتر و دید زیباتر و خوش‌بینانه‌تری پیدا کنید.
  13. این سنگ قادر است هاله را تمیز کند و نور پاکی به روح بدهد؛ بنابراین، هنگامی که در یک روز بسیار سخت و تاریک قرار می‌گیرید، اوپال سفید می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.
  14. از دیگر خواص سنگ اوپال سفید این است که این سنگ هر چیز منفی، بدبینی و احساس ناراحتی را از بین می‌برد. به همین دلیل است که هنگام پوشیدن یک پلاک طلا با سنگ اوپال سفید، احساس بدی غیرممکن است در شما راه پیدا کند.

خواص درمانی متافیزیکی سنگ اوپال سفید شیری

خواص درمانی متافیزیکی سنگ اوپال سفید شیری - زر

سایر خواص اوپال سفید ممکن است به‌اندازه کافی خوب باشد، اما با خواص درمانی آن قابل‌مقایسه نیست. خواص درمانی و معنوی اوپال از این واقعیت که سنگی ایدئال برای استفاده به‌عنوان یک توپ کریستالی است تا زمانی که یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پیش‌بینی و روشن‌بینی در جهان است، متغیر است.

سنگ اوپال با داشتن خواص فوق‌العاده می‌تواند در این مواقع به شما کمک کند. استفاده از آن برای درمان بیماری پارکینسون به‌خوبی شناخته شده است. این از دوران بسیار قدیم می‌آید، زمانی که اعتقاد بر این بود که خواص آن باعث می‌شود تا سیستم عصبی را آرام کند و تاکنون به بسیاری از افراد کمک کرده است اگرچه علم قادر به توضیح کامل آن نیست.

اوپال سفید در تقویت تعادل عاطفی بسیار خوب است؛ بنابراین، به‌ویژه برای آرام‌کردن اضطراب و بی‌خوابی نشان‌داده‌شده است. قادر است بسیاری از عفونت‌ها را پراکنده کند و برخی می‌گویند خون و کلیه‌ها را تصفیه می‌کند.

این سنگ توانایی تنظیم تولید انسولین را دارد و به طور قابل‌توجهی بیماری دیابت را بهبود می‌بخشد، بنابراین افراد مسن که به این بیماری مبتلا هستند ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند.

چندین سال پیش اعتقاد بر این بود که اوپال سفید درد زایمان را تسکین می‌دهد.

خواص زمین شناسی سنگ اوپال سفید شیری

خواص زمین شناسی سنگ اوپال سفید شیری - زر

فرمول شيميايي:  SiO2.nH2O
سيستم تبلور: آمورف
سختي :  6.65.5
جلا: شیشه ای - مات
وزن مخصوص:  2.2-2.7
اشکال ظاهری: قلوه ای شکل - استالاکتیتی - کنکرسیونی - قشری پسودومورف
ميزان شفافيت : شفاف - نیمه شفاف
رنگ : سفید شیری تا سفید - زرد یا سفید - آبی
 ژیزمان: کمیاب ; نظیر اوپال نوبل در ژیزمان های هیدروترمال یافت میشود
محل تشکيل چک و اسلواکی
خواص شیمیایی: محلول در KOH , HF
منشا تشکیل: بعد از آتشفشانی - رسوبی – هیدروترمال
شکل بلورها: خوشه جواهری
تشابه کانی شناسی: کالسدوئن  اوانسیت
ترکیب سنگ: سنگي مركب از آزوريت و مالاکيت
محل پیدایش: در كوههاي رنگلو، چاگوچ ، آلاسكا، ايالات متحده نزديك آنكريج معدن كاري مي شود.

سنگ اوپال سفید از کجا می‌آید؟

سنگ اوپال سفید از کجا می‌آید؟

در استرالیا بیشتر اوپال از جنوبی‌ترین قسمت آن می‌آید. اگرچه در نیو ساوت ولز است که اوپال سیاه گران‌بها در آن تولید می‌شود، اما تنها درصد کمی از کل اوپال استخراج شده را نشان می‌دهد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اوپال سفید استرالیایی در طی "یک دوره فوق‌العاده هوازدگی اسیدی، به دلیل خشک‌شدن چشم‌انداز استرالیای مرکزی" تشکیل شده است. بین 100 تا 97 میلیون سال پیش، دریای وسیعی که 60 درصد استرالیا را پوشانده بود - از کوبر پدی در جنوب استرالیا تا خلیج کارپنتاریا در شمال استرالیا - شروع به فروکش کرد.

این خشک‌شدن استرالیای مرکزی باعث افزایش سطح اسیدیته در عمق کم شد و به دلیل فرسایش شن و ماسه سیلیس آزاد شد. متعاقباً، قرارگرفتن در معرض آب‌وهوا باعث شد این سطوح اسیدی کاهش یابد و باعث ایجاد ژل سیلیکونی شد که شکاف‌ها، شکاف‌ها و سوراخ‌های سنگ‌ها را پر می‌کرد و در نهایت به اوپال گران‌بها تبدیل شد. اکثر اوپال سفید از استرالیای جنوبی می‌آید.

نحوه پاک‌سازی سنگ اوپال سفید شیری

نحوه پاک‌سازی سنگ اوپال سفید شیری - زر

اوپال سفید به تغییرات محیطی به‌ویژه از نظر هیدراتاسیون حساس است، پس مراقب باشید که آن را با خیساندن در آب یا در معرض نمک تمیز نکنید. برای پاک‌کردن انرژی آنها کافی است آن را به طور مختصر از کنار یک مقدار آب رد کنید و از آن بخواهید که تمام محتوای منفی سنگ را بگیرد.

برای تمیزکردن اوپال سفید خود، این کار را فقط با یک برس نرم و آب گرم صابون انجام دهید. وقتی به‌خوبی تمیز شد، تمام مواد شوینده را با آب فراوان جدا کنید. فراموش نکنید که سنگ‌های اوپال، به‌طورکلی، سنگ‌های بسیار شکننده‌ای هستند؛ بنابراین باید از آنها در برابر افتادن و مالش یا ضربه‌هایی که ممکن است به آنها آسیب برساند محافظت کنید. قبل از انجام کارهای خانه یا ورزش بدنی باید جواهرات خود را با اوپال درآورید.

سخن پایانی مقاله سنگ اوپال سفید شیری

پلاک قلب طلا زنانه نگین اوپال و برلیان - زر

برای قرن‌های متمادی، اوپال سنگی بوده است که به‌خاطر قدرت شفابخشش بسیار موردتوجه بوده است. از خواص سنگ اوپال سفید این است که این سنگ می‌تواند افسردگی را درمان کند و به شما کمک می‌کند عشق زندگی خود را پیدا کنید. سنگ اوپال سفید که سنگی هزار رنگ است به دلیل اثر بوم‌رنگش یک سنگ کارمایی محسوب می‌شود. هر چیزی که می‌دهید همیشه به شما بازمی‌گردد.

خواص سنگ اوپال به‌قدری مثبت است که به شما توصیه می‌کنیم یک نوع پلاک طلا با سنگ اوپال را همراه داشته باشید. احساس شادی، حمایت و وفاداری بیشتری نسبت به اطرافیان خود خواهید داشت.

اوپال سفید قطعه بسیار زیبایی است که می‌توانید در هر مناسبتی از آن استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که به یک عروسی می‌روید، یک رویداد در فضای باز که غیررسمی است یا فقط می‌خواهید از آن به‌عنوان بخشی از زندگی روزمره خود استفاده کنید. اوپال سفید همیشه گزینه خوبی برای شما خواهد بود!

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۲:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد