اجرای دو پروژه ٦٠٠ ميليارد تومانی توسط هلدينگ ساختماني غدير

اجرای دو پروژه ٦٠٠ ميليارد تومانی توسط هلدينگ ساختماني غدير
هلدينگ ساختمانی غدير دو پروژه ساختمانی در کیش به ارزش بالغ بر ٦٠٠ ميليارد تومان در دست اجرا دارد.

محمد قائمی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تیساکیش زیرمجموعه هلدینگ ساختمانی غدیر، درباره ارزش سرمایه‌گذاری و نیز ارزش پروژه‌های شرکت تیساکیش گفت: اکنون دو پروژه مهم در جزیره کیش در حال ساخت است که پروژه تجاری «تیسا یک» از بهترین مراکز گردشگری، تفریحی و تجاری این جزیره به حساب می‌آید. وي افزود: ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها به میزان 500 تا 600 میلیاردتومان و ارزش روز پروژه‌های تکمیل‌شده این شرکت بالغ بر 1000 میلیاردتومان است.

وی بیان کرد: بازار مسکن طی 2سال اخیر با رکود بی‌سابقه‌ای همراه بود، به همین دلیل شرکت‌های ساختمانی در این دوران وضع خوبی نداشتند و این امر باعث شد شرکت‌هایی که در حوزه ساختمانی در حال فعالیت هستند با ضررهایی روبه‌رو‌ شوند ولی این رکود باعث خروج غیر‌متخصصان صنعت ساختمان از این حوزه شد. به گفته قائمی، تا پایان سال جاری تغییرات محسوس و چشمگیری در قیمت یا معاملات مسکن مشاهده نخواهد شد و امید است پس از آن بازارمسکن به سمت رونق و شکوفایی حرکت كند. مدیرعامل تیساکیش به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود بانکی یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق بازار مسکن محسوب می‌شود و افرادی که سرمایه‌های خود را برای سرمایه‌گذاری در بانک پس‌انداز و سودی را دریافت می‌کنند به دلیل کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه‌های خود را از بانک خارج می‌کنند و به سمت بازار مسکن سوق می‌دهند. وی گفت: افرادی که در ساخت‌و‌ساز فعال هستند قادر به دریافت تسهیلات با نرخ پایین‌تر هستند که این امر باعث فعال‌تر شدن افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند می‌شود، بنابراین این عوامل در کنار یکدیگر باعث حرکت بازار مسکن به سمت رونق خواهد شد. قائمی درخصوص تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تفریحی، گردشگری و نیز تجاری به‌طور قطع جذابیت بسیار زیادی را برای سرمایه‌گذاران خارجی خواهد داشت.

قائمی درباره دلیل انتخاب منطقه آزاد کیش برای ساخت پروژه‌های مذکور گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد کیش به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری محسوب می‌شود بنابراین در بازار کنونی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی که در مناطق گردشگری و تجاری انجام می‌شود به نوعی منطقی‌تر از مناطق دیگر به نظر می‌آید. همچنین به دلیل وجود برخی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی باعث ایجاد جذابیت ساخت‌و‌ساز و نیز سرمایه‌گذاری در این منطقه شده است. وی درباره دلیل حضور شرکت يادشده در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که طی دو روز آینده در کیش برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه همزمان هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز در کنار نمایشگاه بورس و بیمه و بانکداری برگزار می‌شود و با عنایت به حجم سرمایه‌گذاری کلان این شرکت در جزیره کیش به جهت جذب سرمایه‌گذار و شناسایی فرصت‌های موجود در نمایشگاه شرکت كرده‌ایم.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد