شرکت 3M، استخراج و ساخت معادن مینسوتا

شرکت 3M، استخراج و ساخت معادن مینسوتا
شرکت3M که به نام استخراج و ساخت معادن مینسوتا (Minnesota Mining and Manufacturing) معروف است، یکی از شرکت‌های ملیتی آمریکا است.
شرکت3M که به نام استخراج و ساخت معادن مینسوتا (Minnesota Mining and Manufacturing) معروف است، یکی از شرکت‌های ملیتی آمریکا است. با بیش از 76000نفر کارمند، این شرکت بیش از 55000 محصول شامل: انواع چسب، مواد ساینده، لمینت و مواد ضد حریق تولید می‌نماید. 3M فعالیت‌های خود را در 60 کشور به انجام می‌رساند و محصولات آن را می‌توان از طریق عمده یا خرده فروشان در 200 کشور و یا حتی به صورت آنلاین تهيه نمود.
فعالیت شرکت در سال 1902 در شهر ایلن شروع شد و سپس به دفتر مرکزی در مینسوتا انتقال یافت. اکنون دفتر مرکزی با وسعت 92/1 کیلومتر مربع دارای 50 ساختمان است که شامل مرکز نوآوری هم می‌باشد. شرکت کار خود را با استخراج سنگ‌های معدنی برای چرخ‌های آسیاب آغاز كرد. زمانی‌که شرکت در حال تلاش برای بالابردن کیفیت محصولات و بازاریابی آنها بود، مدیریت از کارکنان برای نوآوری و کشف بازارهای جدید حمایت می‌نمود. 12 سال پس از شروع به کار، 3M اولین محصول اختصاصی خود را که Three-M-ite cloth بود به بازار عرضه کرد. در سال 1929 شرکت اولین حرکت خود را برای توسعه بین‌المللی با گسترش فعالیت‌ها در اروپا آغاز نمود. در همین سال سهام شرکت برای اولین بار در بورس عرضه شد و در سال 1946 در بورس نیویورک مورد معامله قرار گرفت.
3M توسط هنری برایان، هرمان کیبل، جان داون، ویلیام مک گونگال و دکتر دنلی باود پایه‌گذاری شد. اولین تصمیم این بود که شرکت با استفاده از سنگ‌های معدنی برای سنگ‌های آسیاب تولید سنگ سنباده نماید.
اولین نوآوری در شرکت شامل کاغذ سنباده ضد آب در سال 1921 بود. چهره این شرکت با معرفی محصولات جدید و یکتا شناخته می‌شود و 25 درصد فروش را در سال محصولات جدید تشکیل می‌دهد. پس از جنگ جهانی دوم 3M شعبی را در سراسر آمریکا ایجاد نمود و در دهه 1950 شرکت به‌طور جهانی گسترش یافته بود و در کانادا، مکزیک، فرانسه، آلمان، استرالیا، و بریتانیا تولیدات خود را انجام می‌داد. این شرکت به عنوان یکی از 5 شرکت موجود در آمریکا با بهترین مدیریت انتخاب شد و سهام آن جزو 12 سهم برتر لقب گرفت.
در اواخر دهه 1960 و اوايل دهه 1970 این شرکت خط تولید board games(بازی‌هایی که روی صفحه انجام می‌شوند) را تحت برند 3M bookshelf game seriesراه اندازی نمود. این بازی‌ها برای بزرگسالان بازاریابی شد که راه‌های یادگیری آن آسان و از بهترین اجزا، تهیه شده بود و از طریق فروشگاه‌های بزرگ به فروش رسید.
پس از سه سال آزمایش شرکت اولین چراغ راهنمایی را به بازار عرضه کرد که دارای قابلیت برنامه ریزی سیگنال‌ها بود و دارای یک لنز شیشه ای و بدنه آلومینیومی بود. محصول دیگر شرکت تولید دستگاه‌های ضبط صدا به صورت مغناطیسی بود که می‌توانست در استودیوها به کار گرفته شود. همچنین 3M در تولید محصولات ویدئویی هم فعالیت‌هایی را آغاز كرد. در سال 1980 شرکت محصول جدید به نام Post-it notesرا به بازار معرفی کرد. در سال 1990 فروش شرکت به رقم 15میلیارد دلار رسید و شرکت به نوآوری و خلق محصولات جدید خود ادامه داد. در سال 2005 شرکت همکاری عمده خود را با Roush-Fenway Racing اعلام نمود و در سال 2008 به حمایت از Greg Biffle که مدل #16 ford fusionرا در مسابقات می‌راند، پرداخت.
امروزه 3M یکی از 30 شرکتی است که میانگین داوجونز را دارد و در رده‌بندی سال 2010 شرکت‌ها که توسط S&P انجام شده است رده 106 را در بین 500 شرکت برتر داراست.
اين شركت هم‌اکنون در آمریکا دارای 9 دفتر فروش در 8 ایالت است و در 27 استان به تولید مشغول است. در پایان سال مالی 2009 گردش مالی شرکت 4/23 میلیارد دلار، درآمد خالص 19/3 میلیارد دلار، درآمد عملیاتی 85/4 میلیارد دلار، کل دارایی شرکت 2/27 میلیارد دلار و حقوق صاحبان سهام 8/12میلیارد دلار بوده است که تمامی ارقام نسبت به سال قبل از آن با افزایش روبه‌رو بوده است.
هاله گیوری

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۳:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد