افت قیمت طلا در پی صعود بازار سهام آسیا

افت قیمت طلا در پی صعود بازار سهام آسیا
در پس تقویت بازارهای سهام و تثبیت دلار، قیمت طلا در معاملات نخستین روز نوامبر اندکی کاهش یافت. این در حالی است که سرمایه‌گذاران در انتظار سرنخ‌های جدیدی از نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی و آمار اقتصادی آمریکا هستند.
به نقل از رویترز، قرار است نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در این هفته برگزار شود و بازارها در انتظار مشخص شدن زمان افزایش نرخ بهره هستند، این در حالی است که آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی روز جمعه منتشر خواهد شد.
هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.1 درصد کاهش یکهزار و 279 دلار و 20 سنت معامله شد.
جیمز استیل، تحلیلگر HSBC گفت: «یکی از دلایل افت طلا در جلسه امروز، پیش‌بینی چهار نشست سیاست‌گذاری پولی در این هفته بوده است. بازار همچنین روی انتخابات آمریکا تمرکز کرده است؛ موضوعی که می‌تواند قیمت‌ها در این هفته تثبیت کند.»
بر اساس اظهارات وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز، بر اساس الگوی موجی و آنالیز نسبت فیبوناتچی، طلا ممکن است سطح مقاومتی 1280 دلاری را شکسته و به سطح مقاومت بعدی 1293 دلاری صعود کند.
بر اساس اعلام گروه CME، بازارها شانس افزایش نرخ بهره را در ماه دسامبر 78 درصد می‌دانند، اما احتمال افزایش نرخ بهره در این هفته را تنها 6 درصد برآورد می‌کنند.
رشد قوی‌تر از انتظار کارخانه‌ها در چین باعث شده تا بازارهای سهام آسیایی در روز سه‌شنبه ضرر خود را جبران کنند. در معاملات امورز شاخص MSCI آسیا پاسیفیک به جز ژاپن 0.3 درصد رشد داشت.
در حالی که FBIبه تحقیقات در خصوص استفاده هیلاری کلینتون از سرور ایمیل شخصی روی آورده است، شاخص دلار اندکی تقویت شد. رونالد لونگ، معامله‌گر ارشد گروه لی‌چونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «تحقیقات FBI روی ایمیل‌های کلینتون مطمئنا باعث ایجاد عدم اطمینان در بازارها خواهد شد.»
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با 0.06 درصد کاهش قیمت، 17 دلار و 86 سنت معامله شد، قیمت هر اونس پلاتین با 0.25 درصد رشد به 979 دلار رسید و هر اونس پالادیوم با 0.79 افزایش 623 دلار و 40 سنت داد و ستد شد.
منبع خبر: اقتصاد نیوز
  ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۴:۲۸ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد