نقش پررنگ بورس کالا در بهبود فضای کسب‌وکار و واقعی شدن قیمت‌ها

نقش پررنگ بورس کالا در بهبود فضای کسب‌وکار و واقعی شدن قیمت‌ها
میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حاشیه برپایی سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش در بورس کالا در تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عرضه گسترده محصولات در بورس کالا باعث شفاف‌سازی معاملات، تامین بهتر منافع تولیدکنندگان و امنیت و کاهش ریسک مصرف‌کنندگان شده است که این موارد واقعی شدن قیمت‌ها و قرار گرفتن تولیدکننده و مصرف کننده در یک فضای رقابتی را فراهم کرده است.

میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در حاشیه برپایی سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش  بورس کالا در تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عرضه گسترده محصولات در بورس کالا باعث شفاف‌سازی معاملات، تامین بهتر منافع تولیدکنندگان و امنیت و کاهش ریسک مصرف‌کنندگان شده است که این موارد واقعی شدن قیمت‌ها و قرار گرفتن تولیدکننده و مصرف کننده در یک فضای رقابتی را فراهم کرده است.

وی به اثرگذاری فعالیت‌های بورس کالا در راستای تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: توسعه مبادلات در بورس کالا به شفاف‌سازی و آزادسازی قیمت‌ها نزدیک‌تر است و هر چه در اقتصاد شفاف‌سازی بهتر صورت بگیرد، سرعت رشد اقتصاد هم می‌تواند متناسب با آن افزایش پیدا کند.وی ادامه داد: از هر اقدامی در بهبود فضای کسب‌وکار و رقابتی شدن عرضه‌ها و تولید‌ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می‌کنیم که بورس کالای ایران به‌عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چارچوب حرکت کرده و بسیار اثر‌گذار است.پوری حسینی به مزیت‌های بورس کالای ایران اشاره کرد و افزود: بورس کالا می‌تواند دسترسی تولیدکنندگان واقعی را به بازار فراهم کند و موجب واقعی‌تر شدن قیمت‌ها و دسترسی بهتر آنان به منافع حاصل از تولید شود. وی با تاکید بر این نکته که یکی از شرایط اصلی توسعه، شفافیت اقتصادی است، گفت: این شفافیت با ارزش گذاری واقعی کالاها در بورس کالا بهتر از هر جای دیگری محقق می‌شود. رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: معاملات در بازارهایی غیر از بورس کالا معمولا عواقبی همچون نوسان غیر منطقی قیمت‌ها را در بر داشته و زمینه ورود واسطه‌گران را نیز فراهم کرده است. بر همین اساس برای جلوگیری از زیان به اقتصاد کشور بهتر است مسیرها و مکانیزم‌های درستی را برای انجام معاملات

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۲:۲۹ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد