بورس های کالا و انرژی ، مرجع قیمت های جهانی

بورس های کالا و انرژی ، مرجع قیمت های جهانی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس کالا در حوزه محصولات کشاورزی و صنعتی و بورس انرژی در حوزه نفت و انرژی قابلیت تبدیل شدن به مرجع قیمت گذاری منطقه ای و جهانی را دارند.

 شاپور محمدی در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور گفت: ایران در تولید برخی کالاها دارای مزیت های فراوان است و قطعا می تواند در قیمت گذاری بعضی از کالاهای کشاورزی و صنعتی از کانال بورس کالا و همچنین در حوزه انرژی از جمله نفت و گاز از کانال بورس انرژی نقش موثری ایفا کند و به منشایی برای قیمت های جهانی مبدل شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: رینگ های بین الملل در بورس کالا و انرژی برای این کار آمادگی داشته و برنامه های توسعه ای در بخش بین الملل این بورس ها، در دستور کار قرار دارد.

دانش آموزان، سرمایه گذارارن وبازرگانان آینده کشور

رئیس سازمان بورس در بازدید از کارگاه آشنایی با بازار سرمایه هم گفت : یکی از فرایندهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، ترویج سرمایه گذاری ملی است و اگر آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه از گروه سنی دانش آموزی آغاز شود، در آینده تاثیر مثبتی در فراگرد اقتصادی کشور خواهد داشت.
محمدی تاکید کرد : برای توسعه بازار سرمایه، فرایند فرهنگ سازی و آموزش باید از رده سنی کودکان و نوجوانان آغاز شود. بر این اساس سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در صبح دومین روز دوره سوم نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کارگاه آشنایی با بازار سرمایه ویژه دانش آموزان را برگزار کرد.
 دکتر شاپور محمدی از این کارگاه آموزشی که با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم پس انداز و سرمایه گذاری در بازار سرمایه برگزار شد، بازدید کردند.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به اهمیت فرهنگ سازی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: دانش آموزان تاجران و سرمایه گذاران آینده کشور هستند.
وی ابراز امیدواری کرد دانش آموزان امروز ایران، بهترین بازرگانان فردای این کشور باشند و گفت: برای آنکه بتوانید در آینده به یک سرمایه گذار حرفه ای تبدیل شوید و استقلال عمل داشته باشید باید سرمایه گذاری در بازار سرمایه را از دوران دانش آموزی آغاز کنید.
سومین دوره نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران تا چهارشنبه 12 آبان ادامه خواهد شد.
کیش اینوکس 2016 میزبان 200 شرکت داخلی و خارجی است و دست کم 60 خبرنگار داخلی و خارجی این رویداد بین المللی را پوشش می دهند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴:۳۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد