ترس طلا از ترامپ

ترس طلا از ترامپ
قیمت جهانی طلا که روز جمعه پس از اعلام تصمیم اف‌بی‌آی برای تحقیقات جدید از ایمیل‌های هیلاری کلینتون به بالاترین سطح در چهار هفته اخیر رسیده بود، روز سه‌شنبه با رشد مواجه شده است.

قیمت جهانی طلا که روز جمعه پس از اعلام تصمیم اف‌بی‌آی برای تحقیقات جدید از ایمیل‌های هیلاری کلینتون به بالاترین سطح در چهار هفته اخیر رسیده بود، روز سه‌شنبه با رشد مواجه شده است. این گوشه‌ای از تحلیل پایگاه اینترنتی اینوستینگ است. این سایت در ادامه می‌نویسد: تصمیم اف‌بی‌آی نگرانی‌ها را نسبت به پیروزی احتمالی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، افزایش داده است. تازه‌ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد، رشد اقتصادی این کشور در سه‌ماهه سوم امسال به بیش از ٢,٩ درصد رسیده است. این رقم در سه‌ماهه دوم به ١.٤ درصد رسیده بود. البته میزان هزینه‌های مصرفی بخش خصوصی نیز در این مدت با رشد ٢.١ درصدی روبه‌رو شده درحالی‌که در سه‌ماهه دوم این رقم با رشد ٤.٣ درصدی همراه شده بود. فدرال‌رزرو آمریکا در نشست دسامبر گذشته برای نخستین‌بار در ١٠ سال اخیر نرخ بهره را افزایش داد و بعید به نظر می‌رسد که در نشست نوامبر با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری نرخ بهره را تغییر دهد. به‌هرحال بیانیه نشست نوامبر می‌تواند تأثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد. تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در نشست دسامبر به
٦٨ درصد رسیده است. انتشار آمارهای مهم اشتغال و نرخ بی‌کاری در ماه اکتبر نیز می‌تواند عامل مهم و تأثیرگذاری بر قیمت طلا باشد. 

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد