لزوم مستندسازی فعالیت های انجام یافته در پروژه های عمرانی استان

لزوم مستندسازی فعالیت های انجام یافته در پروژه های عمرانی استان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم مستندسازی فعالیت های انجام یافته در پروژه های عمرانی استان تاکید کرد.

نشست کار گروه تخصصی تامین مسکن آذربایجان شرقی در حالی ظهر چهارشنبه برگزار شد که مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و جمعی ازمدیران کل دستگاه های اجرایی استان و سایر اعضای کارگروه تامین مسکن در آن حضور داشتند.

فعالیت های انجام یافته در پروژه های عمرانی استان مستند سازی شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در این نشستبرلزوم مستند سازی فعالیتهای انجام یافته درپروژه های عمرانی استان وبالاخص در بازسازی ها تاکید و تصریح کرد: هدف ازتشکیل کارگروه تخصصی تامین مسکن، هدایت، هماهنگی و راهبردی کردن مجموعه فعالیت ها و اقدامات در جهت کاهش آسیب پذیری اماکن مسکونی، بازسازی ومقاوم سازی دائمی واحدهای مسکونی وتجاری آسیب دیده از سوانح طبیعی است.
حافظ باباپور اضافه کرد: اهم وظایف این کارگروه تخصصی، تأمین سرپناه و مسکن در مراحل مختلف بحران، تدوین راهبردهای لازم برای پایدارسازی سکونتگاه های در معرض خطر، اصلاح شیوه ساخت و سازهای شهری و روستایی، حصول اطمینان از رعایت استانداردها وآئین نامه های ساختمانی، نظارت عالیه بر بکارگیری مصالح مرغوب و استاندارد در ساخت و سازها، پیگیری فعالیت های ترویجی و تشویقی در جهت بهبود و ارتقاءکیفیت ساخت است.

کاهش ریسک حوادث و سوانح در کلانشهرهایی چون تهران و تبریز مورد توجه قرار گیرد

اسماعیل زمانی مشاور ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات کاهش ریسک در کلانشهرها نیز در این نشست لزوم توجه به عوامل پیشگیری قبل از سانحه و بسترسازی مناسب برای مقابله با سوانح طبیعی را خاطر نشان شد و گفت: کاهش ریسک حوادث و سوانح در کلانشهرها و مدیریت ریسک بویژه درشهرهای بزرگ مثل تهران و تبریز و سایر کلانشهرها موضوعی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لزوم پیگیری مصوبات کارگروه تامین مسکن در شورای هماهنگی مدیریت بحران

خلیل ساعی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست، کارگروه های تامین مسکن و امداد و نجات و تامین امنبت را از کار گروه های فعال عنوان و تصریح کرد: پیگیری مصوبات کارگروه تخصصی تامین مسکن آذربایجان شرقی باید در شورای هماهنگی مدیریت بحران نیز پیگیری شود.
در پایان این نشست نیز اعضاء در خصوص بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت بحران در استان به بحث و گفتگو پرداختند.

گفتنی است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیریت بحران، هلال احمر، استانداری، وزارت راه وشهرسازی، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها ودهیاری ها، بسیج مهندسین و واحد مهندسی نیروهای مسلح اعضای کارگروه تخصصی تامین مسکن آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند.

منبع خبر: خبر گزاری مهر
  ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۳:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد