روزهای خوب در انتظار بازار سرمایه

روزهای خوب در انتظار بازار سرمایه
شاخص بورس سهام در نخستین روز کاری این هفته ۱۰۶۰ واحد صعود کرد اما در پایان با ۱۳ واحد افت روبرو شد.

شاخص بورس سهام در نخستین روز کاری این هفته ۱۰۶۰ واحد صعود کرد اما در پایان با ۱۳ واحد افت روبرو شد. این امر سبب خروج نقدینگی از بازار شد و  صدای بسیاری از سهام داران را در آورد.
یکی از سهامداران گفت: افزایش شاخص بازار در روز شنبه به دلیل بلوک زنی بازار بوده و این امر با حمایت دولت صورت گرفته است.
یکی دیگر از سهامداران گفت: متاسفانه نماد بانک ها حدود 7 ماه است که بسته شده است و سهامدارانی که پول نیاز دارند بلاتکلیف شده اند.
بورس تهران در هفته جاری با توجه به نوسانات موجود روزهای خوبی را هم تجربه کرد.شیخی کارشناس بورس گفت: با توجه به اینکه گزارش شش ماهه شرکتها به بازار سرمایه ارایه شده است و سرمایه گذاران مجال داشتند تجزیه و تحلیل کنند و این امر نشان دهنده روند رو به رشد این بازار در هفته جاری و افزایش 44 درصدی در حجم معاملات بود.
قطعی سامانه معاملات بورس در اوایل هفته جاری نیز ناباسامانی کوتاهی ایجاد کرد.
مولایی کارگزار بورس گفت: بدلیل اینکه بازار با افزایش تقاضا و افزایش گردش معاملات روبرو بوده مسولین تصمیم گرفتند که هسته معاملات بازار بورس و فرابورس را جدا کنند که دلیل قطعی سامانه معاملات بورس در اوایل هفته جاری بود.
یکی دیگر از دلایل افت و خیزها و ایجاد هیجان در بازار سرمایه ناشی از شایعه سازی ها بود.
احمدی کارگزار بورس گفت: برخی شایعات باعث رشد هیجانی خیلی زیاد و برخی شایعات باعث افت هیجانی در بازار سرمایه می شود.
اطلاع رسانی بموقع و شفاف فضا را از شایعه سازان می گیرد و اجازه می دهد تا بازاز سرمایه در مسیر درست به حرکت خود ادامه دهد.
البته شایعه سازی بخش مهارنشدنی بازار سرمایه است و سهامداران باید با آگاهی وارد این بازار شوند و به شایعات توجهی ندهند تا دچار ضررو زیان نشوند.

منبع خبر: 
  ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۸:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد