هر اونس جهانی طلا ۱۳۰۴ دلار شد

هر اونس جهانی طلا ۱۳۰۴ دلار شد
پس از انتشار آمار اشتغال قدرتمند آمریکا که انتظارات را برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده افزایش داد، طلا بیشترین رشد هفتگی خود را از اواسط ماه سپتامبر به ثبت رساند.

به گزارش رویترز، در میان نگرانی سرمایه‌گذاران در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا، بازارهای سهام جهانی افت کرده و دلار نیز با کاهش رشد مواجه شد. هر اونس طلا در معاملات این هفته با رشد 2.4 درصدی یکهزار و 304 دلار و 60 سنت معامله شد.

حمزه خان، تحلیلگر کالاهای اساسی ING اعلام کرد: «آمار اشتغال به اندازه کافی برای رشد شدید قیمت‌ها مثبت نبوده است. انتخابات روز سه‌شنبه همه‌چیز را مشخص خواهد کرد. پیروزی ترامپ می‌تواند یک سیگنال مثبت برای قیمت طلا باشد. »

پس از این که اداره تحقیقات فدرال هفته گذشته اعلام کرد تحقیقات در خصوص استفاده هیلاری کلینتون از سرور ایمیل شخصی را از سر خواهد گرفت، شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد ارزهای دیگر مورد سنجش قرار می‌دهد در این هفته بیشترین افت هفتگی خود را به ثبت رساند.

اعلامیه FBI در روز جمعه باعث شد تا فاصله میان کلینتون و ترامپ به کمترین حد خود برسد، موضوعی که بازارهای مالی را در خصوص پیروزی کلینتون نگران کرده است. همین موضوع باعث شده تا طلا به بالاترین سطح یک ماه اخیر خود برسد و در این هفته بیش از 2 درصد رشد داشته باشد.

سیتی‌بانک در یادداشتی اعلام کرد: «طلا در هفته گذشته نوسانات رو به رشدی داشته است، این در حالی است که تقاضای دارایی امن بودن این فلز پس از فشرده شدن رقابت انتخاباتی افزایش یافته است. در حالی که انتخابات، قیمت طلا را در کوتاه مدت افزایش داده است ما انتظار داریم که طلا تا روز انتخابات همچنان پرحجم معامله شود.»

در پی صعود قیمت و کاهش تقاضای خرده‌فروشی در این هفته، طلا در هند با تخفیف نسبت به سطح جهانی به فروش رسید این در حالی بود که میزان خرید در چین، بزرگترین مصرف کننده طلای جهان افزاییش یافت.

با توجه به رشد 4.4 تنی دارایی‌ها در بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه، به نظر می‌رسد تقاضای سرمایه‌گذاران تقویت شده است.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
  ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۳:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد